loading...

خیلی دوستت دارم

بازدید : 9
سه شنبه 18 آبان 1400 زمان : 20:37

اهداف يادگيري دانش آموزان

طرح درس نقشه راه مربي است که دانش آموزان بايد بياموزند و چگونه در طول کلاس به طور مثر انجام مي شود. قبل از برنامه ريزي براي درس خود ، ابتدا بايد اهداف يادگيري را براي جلسه کلاس مشخص کنيد. سپس ، مي توانيد فعاليتهاي يادگيري مناسب را طراحي کرده و استراتژي هايي را براي به دست آوردن بازخورد در مورد يادگيري دانش آموزان ايجاد کنيد. يک برنامه درسي موفق به اين سه جزء کليدي مي پردازد و ادغام مي کند:

راهکارهاي بررسي درک دانش آموزان

تعيين اهداف مشخص براي يادگيري دانش آموزان به شما کمک مي کند تا انواع فعاليت هاي آموزشي و يادگيري را که در کلاس استفاده مي کنيد تعيين کنيد ، در حالي که اين فعاليت ها نحوه بررسي اينکه آيا اهداف يادگيري محقق شده است يا خير را مشخص مي کند

مراحل تهيه برنامه درس

در زير شش مرحله براي راهنمايي شما در هنگام ايجاد اولين برنامه درس وجود دارد. هر مرحله با مجموعه اي از سوالات همراه است که به منظور تامل و کمک به شما در طراحي فعاليتهاي آموزشي و يادگيري کمک مي کند.

(1) اهداف يادگيري را مشخص کنيد

اولين قدم اين است که تعيين کنيد مي خواهيد دانش آموزان در پايان کلاس چه چيزي ياد بگيرند و بتوانند انجام دهند. براي تعيين اهداف خود براي يادگيري دانش آموزان ، به سوالات زير پاسخ دهيد:

موضوع درس چيست؟

مي خواهم دانش آموزان چه چيزي ياد بگيرند؟

من مي خواهم آنها چه چيزي را درک کنند و بتوانند در پايان کلاس انجام دهند؟

مي خواهم چه چيزي از اين درس خاص بگيرند؟

هنگامي که اهداف آموزشي را براي جلسه کلاس بيان کرديد ، آنها را از نظر اهميت رتبه بندي کنيد. اين مرحله شما را براي مديريت زمان کلاس و انجام مهمترين اهداف يادگيري در صورت فشار بر زمان آماده مي کند. سوالات زير را در نظر بگيريد:

مهمترين مفاهيم ، ايده ها يا مهارتهايي که مي خواهم دانش آموزان بتوانند آنها را درک کرده و به کار گيرند ، کدامند؟

چرا آنها مهم هستند؟

اگر وقتم تمام شود ، کدام يک را نمي توان حذف کرد؟

و برعکس ، در صورت فشردن زمان ، کداميک را مي توانم رد کنم؟

(2) مقدمه را توسعه دهيد

اکنون که اهداف يادگيري خود را به ترتيب اهميت آنها تعيين کرده ايد ، فعاليتهاي خاصي را که براي يادگيري دانش آموزان از آنها استفاده مي کنيد طراحي کنيد. از آنجا که تعداد زيادي دانش آموز با تجربيات مختلف تحصيلي و شخصي خواهيد داشت ، ممکن است آنها قبلاً با موضوع آشنا باشند. به همين دليل است که براي سنجش دانش دانش آموزان از موضوع يا احتمالاً تصورات از پيش تعيين شده آنها در مورد آن ، مي توانيد با پرسش يا فعاليتي شروع کنيد. به عنوان مثال ، مي توانيد يک نظرسنجي ساده انجام دهيد: "چند نفر از شما نام X را شنيده ايد؟ اگر داريد دست خود را بالا ببريد. ”همچنين مي توانيد با ارسال يک نظرسنجي الکترونيکي به دانش آموزان يا درخواست از آنها براي نوشتن نظر روي کارت هاي فهرست ، اطلاعات پيشين از دانش آموزان را قبل از کلاس جمع آوري کنيد. اين اطلاعات اضافي مي تواند به شکل دهي مقدمه ، فعاليت هاي يادگيري و غيره شما کمک کند. هنگامي که ايده اي از آشنايي دانش آموزان با موضوع داريد ، همچنين احساس مي کنيد که بر چه چيزي تمرکز کنيد.

براي ايجاد علاقه و تشويق تفکر ، مقدمه اي خلاقانه در مورد موضوع ايجاد کنيد. شما مي توانيد از روشهاي مختلفي براي جذب دانش آموزان استفاده کنيد (به عنوان مثال ، حکايت شخصي ، رويداد تاريخي ، معضل تامل برانگيز ، مثال در دنياي واقعي ، کليپ ويديويي کوتاه ، کاربرد عملي ، پرسش سال ، و غيره). هنگام برنامه ريزي معرفي خود به سوالات زير توجه کنيد:

چگونه مي توانم بررسي کنم که آيا دانش آموزان چيزي درباره اين موضوع مي دانند يا تصورات پيش بيني شده اي در مورد آن دارند؟

برخي از ايده هاي رايج (يا احتمالاً تصورات غلط) در مورد اين موضوع چيست که دانش آموزان ممکن است با آنها آشنا باشند يا از آنها حمايت کنند؟

(3) برنامه ريزي فعاليتهاي يادگيري خاص (قسمت اصلي درس)

چندين روش مختلف براي توضيح مطالب (مثالهاي واقعي ، قياس ها ، تصاوير بصري و غيره) براي جلب توجه بيشتر دانش آموزان و جذب سبکهاي مختلف يادگيري آماده کنيد. همانطور که براي مثالها و فعاليتهاي خود برنامه ريزي مي کنيد ، برآورد کنيد که براي هر کدام چقدر زمان صرف خواهيد کرد. به موقع براي توضيح يا بحث گسترده آماده شويد ، اما همچنين آماده باشيد تا به سرعت به برنامه ها يا مشکلات مختلف برويد و استراتژي هايي را مشخص کنيد که درک آنها را بررسي مي کند. اين سوالات به شما کمک مي کند تا فعاليتهاي آموزشي مورد استفاده خود را طراحي کنيد:

براي توضيح موضوع چکار کنم؟

چه کار کنم تا موضوع را به شکل ديگري نشان دهم؟

چگونه مي توانم دانش آموزان را درگير موضوع کنم؟

برخي از مثالها ، قياسها يا موقعيتهاي مرتبط با زندگي واقعي چيست که مي تواند به دانش آموزان در درک موضوع کمک کند؟

دانش آموزان براي درک بهتر موضوع بايد چه کار کنند؟

(4) براي بررسي درک برنامه ريزي کنيد

اکنون که موضوع را توضيح داده ايد و آن را با مثال هاي مختلف نشان داده ايد ، بايد درک دانش آموزان را بررسي کنيد - چگونه متوجه خواهيد شد که دانش آموزان در حال يادگيري هستند؟ به سوالات خاصي فکر کنيد که مي توانيد از دانش آموزان بپرسيد تا درک آنها را بررسي کنيد ، آنها را بنويسيد و سپس آنها را به گونه اي بيان کنيد که آمادگي پرسيدن سوالات به روشهاي مختلف را دارند. سعي کنيد پاسخ سوالات خود را پيش بيني کنيد. تصميم بگيريد که آيا مي خواهيد دانش آموزان شفاهي يا کتبي پاسخ دهند. شما مي توانيد استراتژي هاي گسترش تفکر دانشجويي ، را براي کمک به شما در ايجاد ايده ها و همچنين اين سوالات را از خود بپرسيد:

چه سوالاتي را بايد از دانش آموزان بخواهم تا درک کنند؟

چه چيزي از دانش آموزان خواهم داشت تا نشان دهند که آنها پيروي مي کنند؟

با بازگشت به ليست اهداف آموزشي خود ، چه فعاليتي مي توانم از دانش آموزان داشته باشم تا بررسي کنم که آيا هر يک از اين اهداف انجام شده است؟

يک استراتژي مهم که به شما در مديريت زمان نيز کمک مي کند ، پيش بيني سوالات دانش آموزان است. هنگام برنامه ريزي درسي ، تصميم بگيريد که چه نوع سوالاتي هايي براي بحث مفيد خواهد بود و چه س questionsالاتي ممکن است باعث دور شدن از کلاس شود. به تعادل بين پوشش محتوا (تحقق اهداف يادگيري خود) و اطمينان از درک دانش آموزان بينديشيد و تصميم بگيريد.

(5) نتيجه گيري و پيش نمايش را تهيه کنيد

با جمع بندي نکات اصلي درس ، مطالب مورد بحث در کلاس را مرور کنيد. شما مي توانيد اين کار را به روشهاي مختلفي انجام دهيد: مي توانيد نکات اصلي را خودتان بيان کنيد ("امروز در مورد آن صحبت کرديم ...") ، مي توانيد از يک دانش آموز بخواهيد تا در خلاصه نويسي به شما کمک کند ، يا حتي مي توانيد از همه دانش آموزان بخواهيد که روي يک مقاله بنويسند. يک کاغذ که به نظر آنها نکات اصلي درس بود. شما مي توانيد پاسخ دانش آموزان را براي سنجش درک آنها از موضوع مرور کرده و سپس هر چيزي که مبهم است را در کلاس زير توضيح دهيد. پايان درس نه تنها با جمع بندي نکات اصلي ، بلکه با پيش نمايش درس بعدي. موضوع چگونه با موضوع آينده ارتباط دارد؟ اين پيش نمايش علاقه دانش آموزان را برانگيخته و به آنها کمک مي کند تا ايده هاي مختلف را در يک زمينه بزرگتر متصل کنند.

(6) يک جدول زماني واقع بينانه ايجاد کنيد

GSI ها مي دانند که به آساني مي توان زمان را به پايان رساند و تمام نکات بسياري را که براي پوشش آنها برنامه ريزي کرده بودند ، پوشش نداد. ليستي از ده هدف يادگيري واقعي نيست ، بنابراين ليست خود را به دو يا سه مفهوم ، ايده يا مهارت اصلي که مي خواهيد دانش آموزان ياد بگيرند ، محدود کنيد. مربيان همچنين موافقند که اغلب بايد برنامه درس خود را در طول کلاس بسته به نياز دانش آموزان تنظيم کنند. ليست اهداف يادگيري اولويت بندي شده به شما کمک مي کند تا در محل تصميم گيري کرده و برنامه درس خود را در صورت نياز تنظيم کنيد. داشتن نمونه هاي اضافي يا فعاليت هاي جايگزين نيز به شما امکان مي دهد انعطاف پذير باشيد. يک جدول زماني واقع بينانه انعطاف پذيري و آمادگي شما را براي سازگاري با محيط خاص کلاس نشان مي دهد. در اينجا چند استراتژي براي ايجاد يک جدول زماني واقعي وجود دارد:

برآورد کنيد که هر يک از فعاليتها چقدر زمان مي برد ، سپس براي هر کدام زمان اضافي برنامه ريزي کنيد

وقتي برنامه درس خود را آماده مي کنيد ، در کنار هر فعاليت نشان دهيد که چقدر زمان انتظار داريد طول بکشد

چند دقيقه در پايان کلاس براي پاسخ به سوالات باقي مانده و جمع بندي نکات کليدي برنامه ريزي کنيد

در صورت باقي ماندن زمان ، يک فعاليت اضافي سوالاتي بحث کنيد

انعطاف پذير باشيد - آماده باشيد تا برنامه درس خود را با نيازهاي دانش آموزان تنظيم کنيد و بر آنچه که به نظر مي رسد سودمندتر است تمرکز کنيد تا به برنامه اصلي خود پايبند نباشيد

ارائه طرح درس

آگاه ساختن دانش آموزان از آنچه مي خواهند ياد بگيرند و در کلاس انجام دهند به آنها کمک مي کند تا بيشتر درگير شوند و در مسير خود قرار گيرند. شما مي توانيد طرح درس خود را با نوشتن يک دستور کار مختصر روي صفحه يا گفتن صريح به دانش آموزان در درس يادگيري و انجام آنها در کلاس بيان کنيد. مي توانيد اهداف يادگيري کلاس را روي تخته يا جزوه تشريح کنيد. ارائه يک سازماندهي معني دار از زمان کلاس مي تواند به دانش آموزان کمک کند تا نه تنها بهتر به خاطر بياورند ، بلکه مطالب شما را نيز دنبال کرده و منطق فعاليتهاي درون کلاس را درک کنند. داشتن يک دستور کار به وضوح قابل مشاهده (به عنوان مثال ، روي صفحه) نيز به شما و دانش آموزان کمک مي کند تا در مسير خود قرار بگيريد.

تأمل در برنامه درس خود

ممکن است يک برنامه درسي به دليل تعدادي از شرايط غير ضروري آنطور که انتظار داشتيد کار نکند. نبايد نااميد شويد - حتي براي باتجربه ترين معلمان نيز اتفاق مي افتد! پس از هر کلاس چند دقيقه وقت بگذاريد تا در مورد آنچه خوب و چرا کار کرد و آنچه مي توانستيد متفاوت انجام دهيد فکر کنيد. شناسايي سازماندهي موفق و کمتر موفق زمان و فعاليت هاي کلاس ، سازگاري با شرايط احتمالي کلاس را آسان تر مي کند. براي بازخورد بيشتر در مورد برنامه ريزي و مديريت زمان کلاس ، مي توانيد از منابع زير استفاده کنيد: بازخورد دانش آموزان ، مشاهده همتايان ، مشاهده نوار ويدئويي از تدريس خود و مشورت با يکي از کارکنان در CRLT (همچنين به بهبود آموزش خود مراجعه کنيد: به دست آوردن بازخورد.

نتيجه

براي اينکه موثر باشد ، برنامه درس نبايد يک سند جامع باشد که تک تک سناريوهاي ممکن کلاس درس را توصيف کند. همچنين نبايد پاسخ يا سوال تک تک دانش آموزان را پيش بيني کند. در عوض ، بايد کلي از اهداف تدريس شما ، يعني اهداف يادگيري را به شما ارائه دهد

منبع مطلب: https://cutt.ly/3RTVPQh

اهداف يادگيري دانش آموزان

طرح درس نقشه راه مربي است که دانش آموزان بايد بياموزند و چگونه در طول کلاس به طور مثر انجام مي شود. قبل از برنامه ريزي براي درس خود ، ابتدا بايد اهداف يادگيري را براي جلسه کلاس مشخص کنيد. سپس ، مي توانيد فعاليتهاي يادگيري مناسب را طراحي کرده و استراتژي هايي را براي به دست آوردن بازخورد در مورد يادگيري دانش آموزان ايجاد کنيد. يک برنامه درسي موفق به اين سه جزء کليدي مي پردازد و ادغام مي کند:

راهکارهاي بررسي درک دانش آموزان

تعيين اهداف مشخص براي يادگيري دانش آموزان به شما کمک مي کند تا انواع فعاليت هاي آموزشي و يادگيري را که در کلاس استفاده مي کنيد تعيين کنيد ، در حالي که اين فعاليت ها نحوه بررسي اينکه آيا اهداف يادگيري محقق شده است يا خير را مشخص مي کند

مراحل تهيه برنامه درس

در زير شش مرحله براي راهنمايي شما در هنگام ايجاد اولين برنامه درس وجود دارد. هر مرحله با مجموعه اي از سوالات همراه است که به منظور تامل و کمک به شما در طراحي فعاليتهاي آموزشي و يادگيري کمک مي کند.

(1) اهداف يادگيري را مشخص کنيد

اولين قدم اين است که تعيين کنيد مي خواهيد دانش آموزان در پايان کلاس چه چيزي ياد بگيرند و بتوانند انجام دهند. براي تعيين اهداف خود براي يادگيري دانش آموزان ، به سوالات زير پاسخ دهيد:

موضوع درس چيست؟

مي خواهم دانش آموزان چه چيزي ياد بگيرند؟

من مي خواهم آنها چه چيزي را درک کنند و بتوانند در پايان کلاس انجام دهند؟

مي خواهم چه چيزي از اين درس خاص بگيرند؟

هنگامي که اهداف آموزشي را براي جلسه کلاس بيان کرديد ، آنها را از نظر اهميت رتبه بندي کنيد. اين مرحله شما را براي مديريت زمان کلاس و انجام مهمترين اهداف يادگيري در صورت فشار بر زمان آماده مي کند. سوالات زير را در نظر بگيريد:

مهمترين مفاهيم ، ايده ها يا مهارتهايي که مي خواهم دانش آموزان بتوانند آنها را درک کرده و به کار گيرند ، کدامند؟

چرا آنها مهم هستند؟

اگر وقتم تمام شود ، کدام يک را نمي توان حذف کرد؟

و برعکس ، در صورت فشردن زمان ، کداميک را مي توانم رد کنم؟

(2) مقدمه را توسعه دهيد

اکنون که اهداف يادگيري خود را به ترتيب اهميت آنها تعيين کرده ايد ، فعاليتهاي خاصي را که براي يادگيري دانش آموزان از آنها استفاده مي کنيد طراحي کنيد. از آنجا که تعداد زيادي دانش آموز با تجربيات مختلف تحصيلي و شخصي خواهيد داشت ، ممکن است آنها قبلاً با موضوع آشنا باشند. به همين دليل است که براي سنجش دانش دانش آموزان از موضوع يا احتمالاً تصورات از پيش تعيين شده آنها در مورد آن ، مي توانيد با پرسش يا فعاليتي شروع کنيد. به عنوان مثال ، مي توانيد يک نظرسنجي ساده انجام دهيد: "چند نفر از شما نام X را شنيده ايد؟ اگر داريد دست خود را بالا ببريد. ”همچنين مي توانيد با ارسال يک نظرسنجي الکترونيکي به دانش آموزان يا درخواست از آنها براي نوشتن نظر روي کارت هاي فهرست ، اطلاعات پيشين از دانش آموزان را قبل از کلاس جمع آوري کنيد. اين اطلاعات اضافي مي تواند به شکل دهي مقدمه ، فعاليت هاي يادگيري و غيره شما کمک کند. هنگامي که ايده اي از آشنايي دانش آموزان با موضوع داريد ، همچنين احساس مي کنيد که بر چه چيزي تمرکز کنيد.

براي ايجاد علاقه و تشويق تفکر ، مقدمه اي خلاقانه در مورد موضوع ايجاد کنيد. شما مي توانيد از روشهاي مختلفي براي جذب دانش آموزان استفاده کنيد (به عنوان مثال ، حکايت شخصي ، رويداد تاريخي ، معضل تامل برانگيز ، مثال در دنياي واقعي ، کليپ ويديويي کوتاه ، کاربرد عملي ، پرسش سال ، و غيره). هنگام برنامه ريزي معرفي خود به سوالات زير توجه کنيد:

چگونه مي توانم بررسي کنم که آيا دانش آموزان چيزي درباره اين موضوع مي دانند يا تصورات پيش بيني شده اي در مورد آن دارند؟

برخي از ايده هاي رايج (يا احتمالاً تصورات غلط) در مورد اين موضوع چيست که دانش آموزان ممکن است با آنها آشنا باشند يا از آنها حمايت کنند؟

(3) برنامه ريزي فعاليتهاي يادگيري خاص (قسمت اصلي درس)

چندين روش مختلف براي توضيح مطالب (مثالهاي واقعي ، قياس ها ، تصاوير بصري و غيره) براي جلب توجه بيشتر دانش آموزان و جذب سبکهاي مختلف يادگيري آماده کنيد. همانطور که براي مثالها و فعاليتهاي خود برنامه ريزي مي کنيد ، برآورد کنيد که براي هر کدام چقدر زمان صرف خواهيد کرد. به موقع براي توضيح يا بحث گسترده آماده شويد ، اما همچنين آماده باشيد تا به سرعت به برنامه ها يا مشکلات مختلف برويد و استراتژي هايي را مشخص کنيد که درک آنها را بررسي مي کند. اين سوالات به شما کمک مي کند تا فعاليتهاي آموزشي مورد استفاده خود را طراحي کنيد:

براي توضيح موضوع چکار کنم؟

چه کار کنم تا موضوع را به شکل ديگري نشان دهم؟

چگونه مي توانم دانش آموزان را درگير موضوع کنم؟

برخي از مثالها ، قياسها يا موقعيتهاي مرتبط با زندگي واقعي چيست که مي تواند به دانش آموزان در درک موضوع کمک کند؟

دانش آموزان براي درک بهتر موضوع بايد چه کار کنند؟

(4) براي بررسي درک برنامه ريزي کنيد

اکنون که موضوع را توضيح داده ايد و آن را با مثال هاي مختلف نشان داده ايد ، بايد درک دانش آموزان را بررسي کنيد - چگونه متوجه خواهيد شد که دانش آموزان در حال يادگيري هستند؟ به سوالات خاصي فکر کنيد که مي توانيد از دانش آموزان بپرسيد تا درک آنها را بررسي کنيد ، آنها را بنويسيد و سپس آنها را به گونه اي بيان کنيد که آمادگي پرسيدن سوالات به روشهاي مختلف را دارند. سعي کنيد پاسخ سوالات خود را پيش بيني کنيد. تصميم بگيريد که آيا مي خواهيد دانش آموزان شفاهي يا کتبي پاسخ دهند. شما مي توانيد استراتژي هاي گسترش تفکر دانشجويي ، را براي کمک به شما در ايجاد ايده ها و همچنين اين سوالات را از خود بپرسيد:

چه سوالاتي را بايد از دانش آموزان بخواهم تا درک کنند؟

چه چيزي از دانش آموزان خواهم داشت تا نشان دهند که آنها پيروي مي کنند؟

با بازگشت به ليست اهداف آموزشي خود ، چه فعاليتي مي توانم از دانش آموزان داشته باشم تا بررسي کنم که آيا هر يک از اين اهداف انجام شده است؟

يک استراتژي مهم که به شما در مديريت زمان نيز کمک مي کند ، پيش بيني سوالات دانش آموزان است. هنگام برنامه ريزي درسي ، تصميم بگيريد که چه نوع سوالاتي هايي براي بحث مفيد خواهد بود و چه س questionsالاتي ممکن است باعث دور شدن از کلاس شود. به تعادل بين پوشش محتوا (تحقق اهداف يادگيري خود) و اطمينان از درک دانش آموزان بينديشيد و تصميم بگيريد.

(5) نتيجه گيري و پيش نمايش را تهيه کنيد

با جمع بندي نکات اصلي درس ، مطالب مورد بحث در کلاس را مرور کنيد. شما مي توانيد اين کار را به روشهاي مختلفي انجام دهيد: مي توانيد نکات اصلي را خودتان بيان کنيد ("امروز در مورد آن صحبت کرديم ...") ، مي توانيد از يک دانش آموز بخواهيد تا در خلاصه نويسي به شما کمک کند ، يا حتي مي توانيد از همه دانش آموزان بخواهيد که روي يک مقاله بنويسند. يک کاغذ که به نظر آنها نکات اصلي درس بود. شما مي توانيد پاسخ دانش آموزان را براي سنجش درک آنها از موضوع مرور کرده و سپس هر چيزي که مبهم است را در کلاس زير توضيح دهيد. پايان درس نه تنها با جمع بندي نکات اصلي ، بلکه با پيش نمايش درس بعدي. موضوع چگونه با موضوع آينده ارتباط دارد؟ اين پيش نمايش علاقه دانش آموزان را برانگيخته و به آنها کمک مي کند تا ايده هاي مختلف را در يک زمينه بزرگتر متصل کنند.

(6) يک جدول زماني واقع بينانه ايجاد کنيد

GSI ها مي دانند که به آساني مي توان زمان را به پايان رساند و تمام نکات بسياري را که براي پوشش آنها برنامه ريزي کرده بودند ، پوشش نداد. ليستي از ده هدف يادگيري واقعي نيست ، بنابراين ليست خود را به دو يا سه مفهوم ، ايده يا مهارت اصلي که مي خواهيد دانش آموزان ياد بگيرند ، محدود کنيد. مربيان همچنين موافقند که اغلب بايد برنامه درس خود را در طول کلاس بسته به نياز دانش آموزان تنظيم کنند. ليست اهداف يادگيري اولويت بندي شده به شما کمک مي کند تا در محل تصميم گيري کرده و برنامه درس خود را در صورت نياز تنظيم کنيد. داشتن نمونه هاي اضافي يا فعاليت هاي جايگزين نيز به شما امکان مي دهد انعطاف پذير باشيد. يک جدول زماني واقع بينانه انعطاف پذيري و آمادگي شما را براي سازگاري با محيط خاص کلاس نشان مي دهد. در اينجا چند استراتژي براي ايجاد يک جدول زماني واقعي وجود دارد:

برآورد کنيد که هر يک از فعاليتها چقدر زمان مي برد ، سپس براي هر کدام زمان اضافي برنامه ريزي کنيد

وقتي برنامه درس خود را آماده مي کنيد ، در کنار هر فعاليت نشان دهيد که چقدر زمان انتظار داريد طول بکشد

چند دقيقه در پايان کلاس براي پاسخ به سوالات باقي مانده و جمع بندي نکات کليدي برنامه ريزي کنيد

در صورت باقي ماندن زمان ، يک فعاليت اضافي سوالاتي بحث کنيد

انعطاف پذير باشيد - آماده باشيد تا برنامه درس خود را با نيازهاي دانش آموزان تنظيم کنيد و بر آنچه که به نظر مي رسد سودمندتر است تمرکز کنيد تا به برنامه اصلي خود پايبند نباشيد

ارائه طرح درس

آگاه ساختن دانش آموزان از آنچه مي خواهند ياد بگيرند و در کلاس انجام دهند به آنها کمک مي کند تا بيشتر درگير شوند و در مسير خود قرار گيرند. شما مي توانيد طرح درس خود را با نوشتن يک دستور کار مختصر روي صفحه يا گفتن صريح به دانش آموزان در درس يادگيري و انجام آنها در کلاس بيان کنيد. مي توانيد اهداف يادگيري کلاس را روي تخته يا جزوه تشريح کنيد. ارائه يک سازماندهي معني دار از زمان کلاس مي تواند به دانش آموزان کمک کند تا نه تنها بهتر به خاطر بياورند ، بلکه مطالب شما را نيز دنبال کرده و منطق فعاليتهاي درون کلاس را درک کنند. داشتن يک دستور کار به وضوح قابل مشاهده (به عنوان مثال ، روي صفحه) نيز به شما و دانش آموزان کمک مي کند تا در مسير خود قرار بگيريد.

تأمل در برنامه درس خود

ممکن است يک برنامه درسي به دليل تعدادي از شرايط غير ضروري آنطور که انتظار داشتيد کار نکند. نبايد نااميد شويد - حتي براي باتجربه ترين معلمان نيز اتفاق مي افتد! پس از هر کلاس چند دقيقه وقت بگذاريد تا در مورد آنچه خوب و چرا کار کرد و آنچه مي توانستيد متفاوت انجام دهيد فکر کنيد. شناسايي سازماندهي موفق و کمتر موفق زمان و فعاليت هاي کلاس ، سازگاري با شرايط احتمالي کلاس را آسان تر مي کند. براي بازخورد بيشتر در مورد برنامه ريزي و مديريت زمان کلاس ، مي توانيد از منابع زير استفاده کنيد: بازخورد دانش آموزان ، مشاهده همتايان ، مشاهده نوار ويدئويي از تدريس خود و مشورت با يکي از کارکنان در CRLT (همچنين به بهبود آموزش خود مراجعه کنيد: به دست آوردن بازخورد.

نتيجه

براي اينکه موثر باشد ، برنامه درس نبايد يک سند جامع باشد که تک تک سناريوهاي ممکن کلاس درس را توصيف کند. همچنين نبايد پاسخ يا سوال تک تک دانش آموزان را پيش بيني کند. در عوض ، بايد کلي از اهداف تدريس شما ، يعني اهداف يادگيري را به شما ارائه دهد

منبع مطلب: https://cutt.ly/3RTVPQh

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 34
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 23
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 36
  • بازدید ماه : 56
  • بازدید سال : 89
  • بازدید کلی : 1731
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی