loading...

خیلی دوستت دارم

بازدید : 7
چهارشنبه 6 ارديبهشت 1402 زمان : 11:19

چه بخواهيم و چه نخواهيم پيري رخدادي است که در زندگي همه روي مي‌دهد و راه گريزي از آن نيست.

تغييراتي که در پوست صورت ايجاد مي‌شود مانند بروز چين و چروک‌ها، از مشهودترين علائم روند افزايش سن هستند. اگرچه راهي براي ممانعت از پير شدن وجود ندارد، اما مي‌توان با روش‌هاي بازسازي پوست تا حد امکان ظهور نشانه‌هاي افزايش سن روي پوست را به تعويق انداخت و همچنان زيبايي و درخشندگي پوست خود را حفظ کرد. در اين نوشتار از مجله ماوراي سلامت مي‌خواهيم به اين مقوله بپردازيم.

بازسازي پوست چيست؟

پوست صورت را با روش‌هاي مختلف جراحي و بدون جراحي بازسازي مي‌کنند. با توجه به عمق درمان پوست، روش‌هاي بازسازي با هم تفاوت دارند. بازسازي مي‌تواند تقارن را به صورت بازگرداند. حتي مي‌توان به صورت موضعي براي درمان چين و چروک‌ها، شل شدگي و افتادگي پوست و جاي زخم‌ها اقدام کرد. اگر به اين‌دست از مطالب علاقه داريد، مطلب لايه‌برداري پوست با ? ماده خانگي شگفت‌انگيز را در مجله زيبايي و سلامتي ماوراي سلامت بخوانيد.

انواع روش‌هاي بازسازي پوست

ليفتينگ

ليفت کردن يکي از روش‌هاي جراحي زيبايي پوست است و در واقع افتادگي‌هاي پوست را درمان مي‌کند. اين درمان براي بازسازي يا رفع آسيب‌هاي وارد شده به پوست انجام مي‌گيرد. با ليفت کردن ظاهر پوست بسيار شاداب‌تر و جوان‌تر به‌نظر خواهد رسيد.

کربوکسي تراپي

در اين روش درماني، گاز دي اکسيد کربن، که گازي غيرسمي است را زير پوست تزريق مي‌کنند تا از اين طريق مشکلات ناشي از گردش خون و تجمع چربي در مويرگ‌‌هاي زير پوست حل شود. اين درمان به کلاژن‌سازي، رفع تيرگي دور چشم و صاف شدن پوست کمک مي‌کند.

ميکرونيلدينگ

در روش ميکرونيلدينگ با استفاده از سوزن‌هاي بسيار باريک با قطري در حد چند ميکرون، صدها حفره ريز روي پوست ايجاد مي‌شود و پوست را مجبور به ترميم و کلاژن‌سازي مي‌کند.

ميکرودرم

ميکرودرم ابريژن را با ابزاري خاص انجام مي‌دهند که داراي نوعي بلور ظريف از جنس اکسيد آلومينيوم است و لايه بسيار نازکي با ضخامت ميکرون را از روي پوست برمي‌دارد. از طرفي مکش نيز روي پوست ايجاد مي‌شود و علاوه بر جمع کردن لايه‌هاي برداشته شده، جريان خون زير پوست را نيز بهبود مي‌بخشد.

مزوتراپي پوست

روشي است که با تزريق زير جلدي، محلولي ساخته شده از عصاره گياهان، انواع ويتامين‌ها، اسيد‌هاي آمينه و مواد ضروري به بازسازي پوست صورت کمک مي‌کند. با مزوتراپي مي‌توان پوست را شاداب کرد و تيرگي‌هاي دور چشم را رفع نمود.

مزاياي بازسازي پوست

اين عمل علاوه‌بر اهداف زيبايي و بازگرداندن جواني، سبب پاکسازي پوست نيز مي‌شود. روش‌هاي بازسازي کمک مي‌کنند تا جاي جوش و آکنه نيز از بين برود و اين‌گونه لک‌ها روي پوست باقي نماند. يکي از مهم‌ترين مزاياي آن، بهبود کيفيت زندگي افراد است. جوان‌تر و زيباتر به‌نظر رسيدن، جذابيت افراد را بالا مي‌برد و روحيه شادابي به آن‌ها مي‌بخشد.

بازدید : 6
چهارشنبه 9 آذر 1401 زمان : 13:54

ماسک ورقه‌ اي

بسياري از افراد جامعه به ويژه خانم‌ها، براي محافظت از پوست خود و همچنين آبرساني، از انواع ماسک ورقه ‌اي استفاده مي‌کنند. انتخاب اين شيوه براي پاکسازي صورت، از گذشته‌هاي دور مرسوم بوده ولي اين ماسک‌ها را بايد محصول تازه برند‌هاي آرايشي و بهداشتي دانست.

a1_37a4.jpg

اين محصول منحصر به فرد برند‌هاي آرايشي، مواد مغذي را خيلي راحت به پوست صورت رسانده و در نهايت زيبايي را به افراد هديه خواهد داد. استفاده از اين محصول، با سختي همراه نبوده و همچنين هيچ نوع آسيبي به پوست صورت وارد نخواهد کرد.

ضرورت استفاده از ماسک‌هاي ورقه‌اي و دليل آن

در صورت استفاده از انواع ماسک‌هاي ورقه‌اي، مطمئنا فرد مصرف‌کننده وارد يک دنياي ديگري خواهد شد. اين محصولات لطافت، زيبايي، روشني و رطوبت را به پوست صورت هديه خواهند داد. با توجه به مزيت‌هاي بسيار آن، براي خريد ماسک ورقه ‌اي بايد عجله کرد. ماسک‌هاي ورقه‌اي انواع ويتامين‌ها، مواد معدني و آنتي اکسيدان را به پوست صورت انتقال داده و همچنين تاثير مثبتي بر جوان‌سازي پوست دارند.

برند‌هاي توليد‌کننده نوع ورقه‌اي ماسک‌ها، اين محصول پر کاربرد را در انواع مختلف و با کارکرد‌هاي متنوع توليد کرده‌اند. البته بيش‌تر اين محصولات کاربرد‌هايي مانند کنترل‌کننده جوش‌هاي صورت، مرطوب‌کننده پوست، روشن‌کننده و درمان منافذ پوست دارند.

عوامل موثر بر محاسبه قيمت ماسک

برند‌هاي توليد‌کننده لوازم و آرايشي بهداشتي در سراسر دنيا، ماسک‌هاي ورقه‌اي متنوعي را توليد و روانه بازار کرده‌اند. قيمت ماسک ورقه ‌اي نسبت به کارايي موثر آن بر پوست صورت، ارزان است. اما از اصلي‌ترين و مهم‌ترين عواملي که در تعيين قيمت ماسک‌هاي صورت، موثر هستند:

  • عملکرد و کارايي
  • شرايط آب و هوايي
  • برند
  • نوع ماسک
  • ميزان عرضه و تقاضا ماسک

آشنايي با ماسک ورقه‌ اي کره‌ اي و انواع آن

براي اولين بار کره‌اي‌ها بودند که استفاده از ماسک را بر روي پوست صورت به‌کار گرفتند. خانم‌هاي کره‌اي در بيش‌تر ساعات روز، ماسک‌هاي ورقه‌اي بر روي پوست صورت خود دارند؛ زيرا با اين کار به‌دنبال زيبايي هستند. آن‌ها براي جوان‌سازي پوست صورت خود، از انواع ميوه‌ها يا گياهان براي توليد اين محصول سود برده‌اند.

قدرت جذب ماسک ورقه‌ اي کره ‌اي، بسيار زياد بوده و البته اين مزيت، به دليل مواد استفاده شده در پارچه آن است. در اين مدل ماسک صورت، سرم يا محلول استفاده شده در آن خيلي راحت به پوست نفوذ خواهد کرد. ماسک‌هاي ورقه‌اي کره‌اي، براي اينکه سرم يا ماده محلول بهتر به پوست صورت نفوذ کند؛ از ? لايه تشکيل شده‌است.

از انواع ماسک‌هاي ورقه‌اي صورت کره‌اي، عبارت هستند از:

ماسک فويل

بهترين نوع ماسک صورت کره‌اي، ماسک فويل است؛ زيرا لايه بيروني آن، از تبخير شدن رطوبت پوست جلوگيري خواهد کرد. البته در آستر اين مدل ماسک، از متريال پنبه استفاده شده‌است.

هيدروژل

هنگام لايه‌برداري پوست صورت، از ماسک‌هاي ورقه‌اي هيدروژل استفاده خواهد شد؛ زيرا اين نوع از ماسک، مناسب اين کار است.

CUPRA

کارايي و عملکرد اين محصول، مانند ماسک پنبه‌اي است؛ البته تنها تفاوتي ميان اين دو ماسک صورت ورقه‌اي، شفاف‌تر بودن ماسک CUPRA خواهد بود.

ميکروفيبر

ماسک‌هاي ميکروفيبر، از ضخامت بيشتري نسبت به ماسک‌هاي پنبه‌اي برخوردار هستند. از مزيت‌هاي اين محصول، مي‌توان به سازگاري آن با محيط زيست و پوست صورت اشاره نمود.

ماسک زغال چوب

در اين نوع از ماسک صورت ورقه‌اي کره‌اي، پودر زغال را به شکل فشرده شده به کار گرفته‌اند. مهم‌ترين مزيت استفاده از اين محصول، پاک‌سازي پوست از تمام ناخالصي‌هاست.

ماسک پنبه‌اي

يکي از مهم‌ترين دلايل استفاده از اين مدل ماسک صورت، قدرت جذب بالاي آن است. البته اين محصول کره‌اي سبک، سفيدرنگ و صاف بوده و مانند پارچه ابريشم، نرم و لطيف است.

بيو سلولز

ماسک بيوسلولز، از قدرت چسبندگي بسيار بالايي روي پوست صورت برخوردار است. به همين دليل، اثر‌گذاري آن روي پوست بسيار خواهد بود.

خريد ماسک ورقه ‌اي و انواع آن

استفاده از ماسک‌هاي صورت و خريد آن، به دلايل بسياري زيادي توصيه شده است؛ زيرا افراد در صورت استفاده از اين محصول پرکاربرد، زيبايي و شادابي را براي پوست صورت خود به ارمغان خواهند آورد. عالي‌ترين راهکار براي باز گرداندن سلامتي، استفاده از اين محصول است.

متخصصان پوست براي استفاده و خريد ماسک‌هاي صورت، دلايلي بي‌شماري در نظر گرفته‌اند:

  1. آبرساني قوي
  2. روشن‌کنندگي
  3. کلاژن‌سازي پوست
  4. ليفت پوست صورت
  5. ضدلک و جوش

معرفي ماسک‌هاي ورقه‌اي پرطرفدار و خواص آن

آستر ماسک صورت ورقه‌اي، آغشته به مواد سرم‌مانندي بوده و شکل ظاهري آن دايره‌اي يا بيضي است. ماسک‌هاي ورقه‌اي از مزيت‌هاي بسياري مانند جوان‌سازي يا آبرساني پوست صورت برخوردار هستند. در ميان انواع ماسک‌هاي صورت، بسياري از آن‌ها طرفداران خاص دارند؛ از اصلي‌ترين آن‌ها، شامل ليست زير هستند:

ماسک ورقه‌اي آووکادو

در صورت استفاده از ماسک ورقه ‌اي آووکادو، شادابي به پوست صورت برگشته و جاي جوش‌هاي قديمي نيز، با گذشت زمان از بين خواهد رفت. از ديگر مزيت‌هاي استفاده از اين ماسک، مي‌توان به روشن‌کنندگي و مرطوب‌کنندگي بالايي آن در کنار آبرساني قوي اشاره کرد.

ماسک ورقه‌اي هيالورونيک اسيد

اين محصول را، بايد لايه بردار ضعيفي دانست. در صورت استفاده از ماسک هيالورونيک اسيد، پوست صورت از شر چين و چروک‌ در کنار تيرگي‌ها راحت خواهد شد. با استفاده از اين ماسک صورت ورقه‌اي پرطرفدار، به روشن شدن پوست کمک خواهد شد.

ماسک ورقه‌اي ويتامين سي

اصلي‌ترين مزيت استفاده از ماسک صورت ويتامين سي، روشن‌کنندگي پوست است. براي از بين بردن لک‌هاي صورت و کلاژن‌سازي نيز، بسيار تاثير‌گذار خواهد بود.

ماسک ورقه‌اي انار

با استفاده از اين نوع ماسک، پوست صورت صاف و روشن خواهد شد. ماسک انار يک آبرسان قوي، براي پوست بوده و در رفع خشکي آن، بسيار موثر است.

ماسک ورقه‌اي عسل

ماسک صورت عسل، جواني را به پوست باز خواهد گرداند. از مزيت‌هاي استفاده از ماسک عسل، تامين مواد مغذي و پاک‌سازي پوست خواهد بود.

استفاده از ماسک ورقه ‌اي ساده‌ترين و بهترين روش براي زيبا‌سازي، شادابي و تقويت پوست صورت است. بنابراين براي داشتن پوستي شفاف، زيبا و شاداب حتما از ماسک صورت ورقه‌اي استفاده کرده و آثار پيري مانند چين و چروک، را از بين ببريد. در صورت علاقه به استفاده از اين محصول منحصر به فرد پوست و خريد ماسک ورقه ‌اي به اسکين بازار مراجعه کنيد. در اين سايت انواع ماسک‌هاي ورقه‌اي صورت، با کيفيت بسيار بالايي براي خريد و انتخاب موجود است.

منبع اکونا پرس

بازدید : 9
سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 زمان : 9:43

طراحي بيوفيليک و نقش آن در بهبود کيفيت زندگي انسان

طراحي بيوفيليک يک اتفاق مثبت و رويکرد جديدي در معماري داخلي و طراحي فضاي سبز شهري است. هدف اين روش‌ترميم رابطه‌ي شکرآب شده ميان انسان و محيط‌زيست است تا درنهايت منفعت ما و طبيعت در يک راستا قرار گيرد. در اين مطلب به چيستي طراحي بيوفيليک، مزاياي آن و ابزارهايي که در اختيار طراحان فضاي سبز قرار مي‌دهد مي‌پردازيم.

m1_xpbq.png

متن جايگزين: طراحي بيوفيليک | شرکت ايده سبز

هم‌زمان با قد کشيدن شهرها، دسترسي انسان به طبيعت کم‌تر و کم‌تر مي‌شود. فرهنگ شهرنشيني در حال قطع بي‌سروصداي ارتباط ما با مادر طبيعت است. در طراحي فضاي شهري، جنگل‌ها به حاشيه رانده‌شده و روزبه‌روز از ما دورتر مي‌شوند. با سرعت فعليِ گسترش شهرنشيني، زمان زيادي نمي‌برد تا اين رابطه به آخر کار خود برسد!

در سمت ديگر ماجرا، افراد زيادي در تلاش‌اند تا اين پيوند را دوباره برقرار کنند. اين مسئله غيرقابل انکار است که ما براي داشتن يک زندگي باکيفيت به تعامل با طبيعت نياز داريم. اما صنعتي شدن و زندگي پيچيده مدرنيزه شده موانع زيادي براي بهبود شرايط ايجاد کرده. طراحي بيوفيليک يکي از راه‌حل‌هاي متخصصين طراحي فضاي سبز براي نجات انسان شهرنشين است. اما طراحي بيوفيليک چيست و چگونه کيفيت زندگي مارا بهبود مي‌دهد؟ پاسخ اين پرسش را در ادامه خواهيد يافت.

طراحي بيوفيليک چيست؟

متن جايگزين: طراحي بيوفيليک چيست؟ | شرکت ايده سبز

بيوفيليک واژه‌اي نسبتاً جديد است که طي چند سال گذشته وارد فرهنگ لغت بين‌المللي شده. بيوفيليک در لغت به معناي زندگي با عناصر زنده و عشق ورزيدن به آن‌ها است. واژه بيوفيليک با وجود تازگي، معناي عميقي در خود دارد. طراحي بيوفيليک مي‌گويد که اجازه دهيد به طبيعت سلامي دوباره کنيم! اين سبک به يک خصلت ذاتي در ما اشاره مي‌کند: عشق به طبيعت و موجودات زنده...

در طراحي بيوفيليک معماري داخلي، خارجي و برنامه‌ريزي شهري به شکلي سازنده با طبيعت ادغام مي‌شوند. رعايت استانداردهاي محيط‌زيستي، به‌کارگيري گياهان و همچنين المان‌هاي فضاي سبز همگي بخشي از طراحي بيوفيليک هستند. امروزه طراحي بيوفيليک به‌عنوان يک تخصص مطرح است. مي‌توان اين روش را يک دانش بين‌رشته‌اي دانست که منجر به ايجاد دو تخصص جديد نيز شده است:

  • معماري سبز

معماري سبز تلفيقي از طبيعت و فنون ساختمان‌سازي است که باهدف بهره‌وري و بهبود کيفيت محيط زندگي ايجاد شده. در معماري سبز تلاش مي‌شود فرآيند ساخت‌وساز در تعامل و دوستي با طبيعت انجام شود. يکي از جذابيت‌هاي معماري سبز، ساختمان‌هاي سبز هستند که شايد درباره‌ي آن‌ها شنيده باشيد. اين ساختمان‌ها به‌شدت اقتصادي، بهينه و دوستدار محيط‌زيست هستند.

  • طراحي فضاي سبز و محوطه سازي

محوطه سازي يا طراحي لنداسکيپ به معناي تلفيق هنر و علم براي چينش المان‌ها در مساحتي مشخص است. اين مساحت مي‌تواند يک فضاي سبز شهري مانند پارک باشد و يا يک حياط کوچک در ساختماني مسکوني. در طراحي فضاي سبز از فنون محوطه سازي براي تعريف نوع و جايگاه عناصر استفاده مي‌شود. اينکه از گياهان و المان‌هاي فضاي سبز به چه شکل استفاده شود، در طراحي بيوفيليک بررسي و آموزش داده مي‌شود. در طراحي فضاي سبز اجزاء زيادي مورد استفاده قرار مي‌گيرند که مهمترين آن‌ها گياهان زنده هستند. بخش‌هاي ديگري نيز وجود دارند که هدف همه‌ي آن‌ها ايجاد شرايط مناسب براي رشد گياه و بهره‌مندي بهتر انسان است.

طراحي فضاي سبز و محوطه سازي از ابزارهاي قدرتمند طراحي بيوفيليک هستند. خوشبختانه در کشور ما رشته طراحي فضاي سبز وجود دارد. همچنين شرکت‌هاي طراحي فضاي سبز به‌صورت تخصصي به فعاليت مشغول‌اند. در کشور ما به دليل جغرافياي خشک از محوطه سازي و طراحي فضاي سبز براي کاهش آلودگي و کنترل دمايي استفاده مي‌شود.

مزاياي طراحي فضاي سبز به سبک بيوفيليک

انسان به‌طور فطري از هم‌راستايي و حضور در طبيعت نفع مي‌برد. ما مي‌توانيم زندگي سالم‌تري را تجربه کنيم درصورتي‌که با طبيعت از در دوستي درآييم. طراحي بيوفيليک به انسان اجازه مي‌دهد زندگي مدرني در پيش بگيرد درعين‌حال ارتباط خود با طبيعت را حفظ کند. در ادامه تعدادي از مزاياي طراحي بيوفيليک را مشاهده مي‌کنيد:

  • بهبود سلامت رواني افراد جامعه
  • کاهش آلودگي و تصفيه هوا
  • استفاده از نور طبيعي
  • کاهش مصرف انرژي و بهينه‌سازي سيستم
  • کاهش هزينه ساخت‌وساز
  • ايجاد عايق صوتي و حرارتي
  • مديريت چرخه آب
  • ايجاد تنوع زيستي
  • دسترسي به غذاي تازه

ساختمان‌هاي سبز

متن جايگزين: ساختمان سبز | شرکت ايده سبز

آمارها نشان مي‌دهند تنش و استرس بزرگ‌ترين قاتلان انسان در يک دهه گذشته هستند. مشکلات قلبي، اختلالات رواني و بيماري‌هاي عصبي همه از روان ناآرام انسان ماشيني شده نشات مي‌گيرند. طراحي بيوفيليک با ارائه? راهکارهاي اساسي گام بزرگي براي رفع نياز انسان به آرامش برداشته. يکي از راهکارهاي علم روانشناسي براي بهبود سلامت روان جامعه برقراري پيوند مجدد ميان انسان و طبيعت است. در طراحي بيوفيليک اين مسئله در قالب ساختمان‌هاي سبز به حقيقت پيوسته.

در اين ساختمان‌ها خبري از مواد غيرقابل بازيافت نيست. فرآيند ساختمان‌سازي کاملاً دوستدار محيط‌زيست بوده و در آن از مصالح سبز استفاده مي‌شود. استفاده از نور طبيعي، تهويه مطبوع و عناصر طراحي فضاي سبز مباحث جديدي هستند که در ساختمان‌هاي سبز مطرح مي‌شوند. مهم‌ترين بخش در ساختمان‌هاي سبز وجود گياهان زنده است که به‌درستي با سيستم ساختمان عجين مي‌شوند. مثلاً سيستم تهويه و عايق دمايي که به کمک گياهان ايجادشده و در سراسر ساختمان مورداستفاده قرار مي‌گيرد. در ساختمان‌هاي سبز از آب مازاد يا آب باران جمع‌آوري‌شده براي ايجاد سيستم آبياري استفاده مي‌شود. در ادامه با عناصر اصلي در ساختمان‌هاي سبز آشنا مي‌شويد:

  • ديوار سبز

ديوار سبز يا گرين وال (Green Wall) ديواري عمودي و پوشيده از گياهان زنده است. اين ديوار علاوه بر جنبه? زيبايي کاربردهاي بسياري در داخل و خارج از ساختمان دارد. در طراحي بيوفيليک استفاده از ديوار سبز به‌منظور ايجاد پارتيشن و جداسازي، پوشش ديوارهاي داخلي و خارجي پيشنهاد مي‌شود.

  • پشت‌بام سبز

پشت‌بام سبز يا روف گاردن فرآيند ايجاد فضاي سبز و محوطه سازي روي پشت‌بام منازل، آپارتمان‌ها و مجتمع‌هاي تجاري است. گرايش زندگي شهري به آپارتمان‌نشيني دسترسي انسان به باغ و حياط را کاهش داده. راهکار طراحي بيوفيليک براي اين مشکل اختصاص فضاي پشت‌بام به فضاي سبز است.

  • تراس سبز

درحالي‌که در آپارتمان‌ها از تراس حداقل استفاده مي‌شود، طراحي بيوفيليک به آن به‌عنوان ابزار گسترش ساختمان سبز نگاه مي‌کند. محوطه سازي و ايجاد فضاي سبز در تراس و بالکن مجتمع‌هاي آپارتماني موجب کاهش فقر سبزينگي مي‌شود.

سخن آخر

گفتيم که هدف طراحي بيوفيليک ايجاد تناسب بين زندگي مدرن شهري و نياز انسان براي ارتباط با طبيعت است. همچنين از ساختمان‌هاي سبز و اجزا آن‌ها صحبت کرديم و اينکه چگونه طراحي بيوفيليک را محقق مي‌کنند. درنهايت تأکيد مي‌کنيم که طراحي بيوفيليک با افزايش تنوع زيستي، انتشار دي‌اکسيد گربن را کاهش داده و سلامت ما و زمين عزيزمان را تضمين مي‌کند.

براي دريافت مشاوره رايگان درزمينه‌ي طراحي فضاي سبز و محوطه سازي با ما در مجموعه ايده سبز تماس بگيريد. امکان مشاوره رايگان از طريق شماره‌هاي 09121173266، 09126494926 و 02177245295 براي شما فراهم شده است.

منبع: سايت باميک

بازدید : 5
يکشنبه 4 ارديبهشت 1401 زمان : 10:15

اتصال دوربين hd به تلويزيون باکابل HDMI

يکي از سوالات متداول اين است که چگونه مي توان تصاوير زنده ي دوربين هاي مداربسته HD را بدون نياز به دستگاه NVR و DVR در تلويزيون مشاهده نمود .
اين سوال براي اشخاصي که نيازي به ضبط تصاوير ندارند بيشتر رخ مي دهد .
اشخاصي که صرفا نياز به يک نمايش ويدئويي از دوربين مداربسته دارند .
در اين آموزش مي خواهيم به بحث و بررسي نحوه ي نمايش تصاوير دوربين مداربسته HD در تلويزيون از طريق HDMI بپردازيم.

بخاطر داشته باشيد اشاره ي اين مقاله به دوربين هاي HD تحت بستر کواکسيال ( دوربين مداربسته ahd ) مي باشد .
براي نمايش تصاوير دوربين مداربسته در تلويزيون از طريق HDMI با دو چالش مواجه هستيم .

همواره مي توان با تکنيک هايي کوچک چالش هاي بزرگي را مرتفع نمود . در اين مقاله با يک راه حل کوچک مشکل چالشي بزرگ حل شد .

چالش

? دوربين هاي HD از کانکتور هاي BNC و کابل کواکسيال براي ارسال ويدئو استفاده مي نمايند .
?
اغلب دوربين هاي HD از استاندارد هايي مانند HD-SDI و يا HD-CVI، HD-TVI،AHD ( دوربين مداربسته ?in1 ) بهره مي برند .

به دو دليل ذکر شده شما نمي توانيد به سادگي خروجي دوربين مداربسته را به ورودي HDMI تلويزيون متصل نماييد .

راه حل

شما مي توانيد با يک مبدل HDMI تصاوير دوربين مداربسته را در تلويزيون دريافت کنيد .

چگونه

دستگاه مبدل HDMI ، داراي ورودي کواکسيال ( کابل دوربين مداربسته ) مي باشد و بايد از دوربين مداربسته يک سيم به اين ورودي متصل گردد و يک کابل HDMI از ورودي HDMI تلويزيون به خروجي HDMI دستگاه مبدل وصل مي شود .

  1. دوربين مداربسته
  2. قيمت دوربين مداربسته
  3. خريد دوربين مداربسته
  4. دوربين مدار بسته

بازدید : 2
پنجشنبه 1 ارديبهشت 1401 زمان : 11:13

BLC در دوربين مداربسته / کاربرد مانيتور صنعتي در دوربين مدار بسته

BLC در دوربين مداربسته يک مکانيزم بهبود دهنده تصوير است که از آن براي تنظيم نور در تصاوير دوربين مدار بسته استفاده مي شود. اصطلاح BLC مخفف سه واژه Back Light Compensation به معناي “جبران ساز نور پس زمينه” است.

BLC چه زماني کاربرد دارد؟

ديافراگم دوربين مداربسته حفره اي است که با توجه به ميزان نور محيط باز و بسته مي شود. در صورت زياد بودن نور محيط ديافراگم بسته مي شود و اجازه ورود نور کمتري به چيپ تصوير را مي دهد (تا تصوير اشباع نشود). اين کار البته ميتواند در برخي محيط ها مشکلاتي هم براي ما ايجاد کنيد.

يک اتاق را فرض کنيد که داراي يک پنجره پر نور است. ميزان نور پنجره باعث خواهد شد ديافراگم دوربين بسته شده و تصوير داخل اتاق کاملا تاريک باشد. براي رفع اين مشکل از مکانيزم BLC استفاده مي کنند.

BLC چطور کار مي کند؟

نحوه عملکرد BLC بسيار ساده است. اين مکانيزم در محيطهايي که داراي اختلاف سطح نور است محيط کم نور تر را به عنوان محيط مرجع در نظر مي گيرد. به اين ترتيب بدون توجه به نور پنجره در مثال بالا ديافراگم دوربين را به اندازه اي باز مي کند تا محيط داخلي روشن به نظر برسد. البته اين کار يک مشکل و يک محدوديت دارد. مشکل اين خواهد بود که پس از باز شدن ديافراگم دوربين تصوير پنجره کاملا اشباع خواهد شد (به صورت کاملا سفيد در خواهد آمد). محدوديت نيز در ميزان باز کردن ديافراگم است. هرچه ديافراگم بيشتر باز شود قسمت بزرگتري از تصوير اشباع خواهد شد پس در باز کردن ديافراگم محدوديت وجود دارد و الزاما نميتوان از اين طريق محيط کم نور را کاملا پر نور کرد.

با وجود محدويت و اشکال موجود در مکانيزم BLC استفاده از آن به علت سادگي و کم هزينه بودن بسيار رايج است. براي رفع دو اشکال گفته شده از مکانيزم WDR استفاده مي شود.

دوربين پين هول

هايک ويژن

کاربرد مانيتور صنعتي در دوربين مدار بسته

در سيستم هاي نظارتي، توجه به اندازه صفحه نمايشگر از اهميت بسيار زيادي برخوردار است و متاسفانه اغلب ناديده گرفته مي شود. اما به طور کلي مي توان گفت هر چه تعداد دوربين ها در يک پروژه بيشتر باشد به مانيتوري با صفحه نمايش بزرگتر احتياج خواهيد داشت. براي مثال مشاهده تصاوير 30 عدد دوربين مداربسته در يک نمايشگر 15 اينچي کاري سخت و بعضا غير ممکن است و کاربر را با مشکل مواجه مي کند. در ادامه در مورد کاربرد مانيتور صنعتي در دوربين مدار بسته صحبت مي کنيم.

انواع مانيتور صنعتي در دوربين مدار بسته

نمايشگر ها يا مانيتور هاي مورد استفاده در تجهيزات مدار بسته را مي توان به دو دسته زير تقسيم بندي نمود:

  1. مانيتور هاي دفتري يا اداري: براي کاربري هاي اداري بهتر است از مانيتور هاي معمولي استفاده نمود که از لحاظ هزينه نيز مقرون به صرفه تر بوده و نياز کاربر را نيز برطرف مي کنند. البته اين مانيتور ها تنوع بالايي داشته و در مدل هاي مختلفي توليد مي شوند. توصيه مي شود براي انتخاب بهتر به نوع کاربري، نوع دوربين هاي مورد استفاده و همچنين کيفيت و کنتراست دلخواه توجه نماييد.
  2. مانيتور هاي صنعتي: مانيتور هاي صنعتي معمولا بسيار مقاوم بوده و بدنه آنها از جنس فلز است. همچنين اين مانيتورها در اندازه هايي بيشتر از 14 اينچ توليد مي گردند.

کاربرد مانيتور صنعتي دوربين در مدار بسته

مانيتورهاي صنعتي در واقع تلويزيون هاي بزرگي هستند که در مشاغل و صنايع مختف از جمله سيستم هاي نظارتي مداربسته مورد استفاده قرار مي گيرند. به طور کلي براي آنکه امکان مشاهده تصاوير به صورت زنده يا ذخيره شده در دستگاه ضبط DVR يا NVR را داشته باشيد نيازمند يک مانيتور يا نمايشگر هستيد.

مانيتورهاي صنعتي از زمره جديدترين تکنولوژي نمايشگر هاي صفحه تخت هستند و از جمله کالاهاي مورد نياز و رايج در صنايع مختلف به شمار مي روند. اما به دليل قيمت بالايي که دارند، کمتر مورد توجه قرار گرفته اند. مانيتور هاي صنعتي با مانيتور معمولي موجود در بازار از بسياري جهات متفاوت هستند، که مي توان به کنتراست و درخشندگي بالا، کنترل و مديريت مانيتورها از طريق نرم افزار و امکان استفاده ي طولاني مدت از آنها اشاره نمود.

خصوصيات مانيتور هاي صنعتي:

  1. کارکرد 24 ساعته: اغلب در برخي از مشاغل مانيتورها به دليل حجم کاري بالا به صورت مدام روشن هستند. مانيتور هاي معمولي نمي توانند به صورت 24 روشن باشند و کاربر را با مشکلاتي از قبيل گرم شدن بيش از حد، سوختن برد و …مواجه مي کنند.
  2. استاندارد حفاظت(IP): در انتخاب مانيتور هاي صنعتي بايد به اين نکته توجه نمود که داراي استاندارد IP باشند. تجهيزاتي که بر اساس استاندارد IP ساخته شده اند در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم بوده و آسيب کمتري مي بينند.
  3. پشتيباني از پورت هاي ورودي/خروجي مختلف: مانيتور هاي صنعتي از پورت هاي تصويري متعددي پشتيباني مي کنند. از جمله پورت هاي ورودي تصوير مي توان به ورودي تصوير HDMI و VGA اشاره نمود.
  4. قابليت تازه سازي تصوير نمايشگر: خصوصيت بارگزاري و رفرش تصوير در مانيتور صنعتي باعت ميشود پيکسل ها کيفيت خود را حفظ کنند و در نتيجه تصوير با کيفيت بهتر ارائه مي دهند.

تفاوت ميان ويدئو وال و مانيتور صنعتي

ويدئو وال ها سيستم هاي نمايشي عريض و به هم چسبيده اي هستند که تصاوير را به صورت يکپارچه به نمايش مي گذارند. بايد بدانيد که اين نمايشگر ها با مانيتورهاي صنعتي تفاوت هايي دارند و نبايد آنها را به جاي هم اشتباه گرفت. در زير به برخي از تفاوت هاي آن اشاره مي کنيم:

  1. قاب نمايشگرهاي ويدئو وال بسيار نازک بوده و فاصله ميان مانيتورها بين 3 تا 5 ميلي متر است. چيدمان مانيتورها در کنار هم به ابعاد تصوير مورد نظر بستگي دارد و تعيين مي کند که به چند عدد مانيتور نياز مي باشد.
  2. مانيتور هاي صنعتي اما قاب پهن تري داشته که اندازه بين 2.5 تا 4 سانتي متر دارند و مانند ويدئو وال قابليت انطباق با چند مانيتور را ندارد.
  3. نمايشگر ويدئو وال از زاويه ديد بسيار گسترده اي برخوردار است و توانايي نمايش يکپارچه و يا به صورت جداگانه تصاوير را دارد کاربرد ويدئو وال بيشتر در فرودگاه ها، مراکز نظارتي، استوديوهاي پخش تلويزيوني و مراکز کنترل شهري است.

تياندي

دوربين مداربسته حارس

بازدید : 5
پنجشنبه 26 اسفند 1400 زمان : 7:49

NFT چيست و کاربرد آن چگونه است؟

نزديک به دو سال است که واژه NFT در سايت‌هاي خبري و مقالات بازارهاي مالي نيز به چشم مي‌خورد. بسياري از هنرمندان و توليد کنندگان محتوا در تلاش بوده‌اند که محصولات خود را در قالب اين پديده به فروش برسانند.

اما سوالي که پيش مي‌آيد اين است که، NFT چيست و چه کاربردي دارد؟

در اين بخش از ايران متا به تمامي اين سوالات پاسخ داده خواهد شد.

NFT چيست؟

s1_pw8l.jpg

ان اف تي مخفف عبارت Non Fungible Token است. واژه توکن کاربردهاي متفاوتي دارد ولي در اينجا به معني يک سند اعتباري الکترونيکي است. اين سند اعتباري الکترونيکي نشان دهنده يک مقدار مشخص از يک واحد قابل معامله است. واحد قابل معامله مي‌تواند ريال، دلار، يورو و يا ارزهاي ديجيتالي باشد.

اين سندها در شبکه‌اي به نام بلاک چين ذخيره مي‌شوند. وظيفه بلاک چين اين است که نشان دهنده مالک اصلي کالا چه کسي بوده و بعد به ترتيب به چه کساني فروخته شده است.

فرض کنيد شما اثري را به کمک فتومونتاژ در فتوشاپ خلق کرده‌ايد و بخواهيد آن را به فروش برسانيد. هر شخص مي‌تواند يک کپي از آن را دانلود کند و هيچ حق مالکيتي به شما پرداخت نکند. شما مي‌توانيد اثر خود را به يک NFT تبديل کنيد. حتي با از بين رفتن کالاي فيزيکي خود اثر در قالب NFT از بين نمي‌رود. در حقيقت ان اف تي، به دارايي ديجيتالي گفته مي‌شود که قابل جمع کردن باشد. اين دارايي ديجيتال نيز ارزش خود را به صورت نوعي از رمز حفظ مي‌کند. همان گونه که يک تابلو فرش و يا اثر هنري ارزش خود را حفظ مي‌کند و نوعي سرمايه‌گذاري به حساب مي‌آيد.

غيرقابل معاوضه بودن در NFT به چه معنا است

ممکن است اين سوال براي شما پيش آمده باشد که غيرقابل معاوضه به چه معنا است؟

در حقيقت ان اف تي را نمي‌توان مانند اسکانس به طور مستقيم رد و بدل کرد. چرا که هيچ 2 NFT مشابه يکديگر نيستند. براي درک بهتر اين موضوع بليت کنسرت را در نظر بگيريد؛ در يک کنسرت هيچ دو بليتي شبيه به يکديگر نيست و منحصر به فرد است.

با توجه به توضيحات بالا مي‌توان به اين توکن و تفاوت آن با ساير رمز ارزها پي برد. ان اف تي‌ها انواع مختلفي دارند و به عبارت ديگر نوعي کالاي کلکسيوني به شمار مي‌آيند.

کاربرد NFT

Nft ها از سال ???? وجود داشته‌اند، اما امروزه شهرت بسيار زيادي پيدا کرده‌اند. ازجمله دلايل محبوبيت اين توکن اين است که در حال تبديل شدن به يک روش محبوب براي خريد و فروش آثار هنري ديجيتال نيز هستند.

جالب است بدانيد از نوامبر سال ???? تاکنون ??? ميليون دلار براي NFT هزينه شده است. ان اف تي به کاربر اجازه مي‌دهد اطلاعات خود را در اثر موردنظر ثبت کند، به صورتي که اين مالکيت اثبات شده و ديگر قابل تغيير نيست. در واقع ارزش اين اثر با هويت صاحب آن گره خورده است.

از ديگر کاربردهاي آن مي‌توان به استفاده در دنياي بازي‌ها اشاره کرد. به اين صورت که با کمک توکن‌هاي nft آيتم‌هاي مختلف در بازي را خريد و فروش کرد.

فروش کشتي ديجيتالي

فردي با پرداخت 149 اتريوم معادل با 650 هزار دلار، کشتي تفريحي بادباني غير واقعي و مجازي را در پلتفرم متاورس خريداري کرد.

نکته جالب اين است که هرگز نمي‌تواند به صورت فيزيکي پا در آن بگذارد. اين کشتي تنها جزو دارايي‌هاي ديجيتالي NFT محسوب مي‌شود.

در آخر اگر به دنياي ارز ديجيتال، متاورس و NFT علاقه‌مند هستيد پيشنهاد مي‌کنيم به وبسايت ايران متا مراجعه کنيد. در ايران متا ما اخبار روز متاورس و ارزهاي ديجيتال را مورد بررسي قرار مي‌دهيم و از هيچ خبر جديدي در اين حوزه بي‌اطلاع نخواهيد ماند.

بازدید : 34
يکشنبه 1 اسفند 1400 زمان : 8:27

معرفي قابليت EXIR دوربين مدار بسته

دوربين هاي ديد در شب، مجهز به LED هاي مادون قرمز IR هستند که امکان ضبط تصاوير را در شب و تاريکي را فراهم مي کند. شرکت هايک ويژن به منظور ارتقا کيفيت ديد در شب دوربين هاي مداربسته در چند سال اخير فناوري جديدتري را با نام مادون قرمز EXIR براي دوربين هاي مدار بسته خود ابداع نموده است. بنابراين در جواب سوال، EXIR چيست ؟ بايد گفت: EXIR مخفف عبارت (Enhanced Infrared Lighting) است که به معني روشنايي مادون قرمز ارتقا يافته است. بنابراين EXIR در مقايسه با دوربين هاي مداربسته معمولي IR، داراي کارايي بالايي در نور کم و در محيط هاي داخلي و خارجي دارد.

تکنولوژي EXIR چيست ؟

تکنولوژي اکسير دوربين مداربسته توسط هايک ويژن براي رفع کاستي هاي فناوري IR ابداع گرديد. دوربين هاي IR براي تصويربرداري در شب ابداع شدند اما داراي محدوديت هايي از قبيل زير هستند:

  • جذب حشرات به لنز دوربين به دليل گرماي توليد شده توسط ال اي دي ها و اخلال در ديد دوربين
  • کاهش کيفيت سنسور به مرور زمان به دليل گرماي توليد شده توسط LED ها
  • عدم يکنواختي نور تابيده شده از ال اي دي که منجر به تمرکز بيش از حد نور بر روي سوژه شده و تصوير پرنور و بي کيفيت مي شود
  • برد کم نور IR در دوربين هاي مادون قرمز معمولي
  • عدم توانايي عبور نور مادون قرمز IR از شيشه هايي با قطر زياد
  • و

اما در تکنولوژي EXIR هايک ويژن تمام نواقص بالا برطرف شده است. رفع اين مشکلات باعث مي شود تا امکان داشتن تصاويري با کيفيت بسيار بالا در شب و در شرايط نوري نامساعد فرآهم گردد.

بنابراين حتما بهتر متوجه شده ايد که تکنولوژي EXIR چيست و چرا هايک ويژن اين قابليت را به دوربين هاي مداربسته خود اضافه نموده است. در ادامه به مزاياي عمده اين تکنولوژي اشاره مي کنيم.

برخي از مزاياي تکنولوژي EXIR

1. منبع نور بسيار کارآمد و قدرت نور LED افزايش يافته

استفاده از پيشرفته ترين تکنولوژي انتشار نور و قطعات الکترونيکي با ضخامت در حد ميکرومتر، باعث گرديده تا شاهد افزايش 30 درصدي بهره وري در کيفيت و بازده روشنايي نسبت به دوربين هاي مداربسته معمولي باشيم. علاوه بر اين نسبت به تکنولوژي هاي قديمي تر با خروجي نور 750mV، تکنولوژي اکسير داراي خروجي 1050mV است که نور قوي تري را در بردهاي بيشتر فرآهم مي کند.

2. استفاده از LED هاي پيشرفته مستطيل شکل براي استفاده بهتر از نور

براي حداکثر بهره وري از نور مادون قرمز موجود، دوربين هاي هايک ويژن با تکنولوژي EXIR، نور را در فرم هاي مستطيل شکل منتشر مي کنند. اين امر به بهبود بهره وري و کاهش آلودگي نوري در محيط اطراف کمک مي کند.

3. افزايش يکنواختي در روشنايي

تکنولوژي EXIR روشنايي نور IR را به صورت يکنواخت منتشر مي کند. اين امر مشکلات مربوط به LED هاي قديمي اعم از تمرکز بيش از حد نور در مرکز تصوير و مناطق تاريک در گوشه ها را از بين مي برد. علاوه بر اين طول عمر طولاني تر و صرفه جويي بيشتر در مصرف انرژي، از ديگر مزاياي تکنولوژي Exir در دوربين هاي مداربسته هايک ويژن است.

هايک ويژن

مزاياي دوربين هاي Exir نسبت به دوربين هاي قديمي IR

1. عدم انعکاس نور IR

LEDهاي IR به صورت جداگانه در ساختار دوربين هاي EXIR تعبيه شده اند. اين موضوع باعث مي شود که انعکاس نور IR با لنز دوربين تداخل نداشته باشد. اين موضوع مخصوصا براي دوربين هاي دام مساله مهمي است. چرا که کاور منحني مانند و شيشه اي اين دوربين ها باعث مي شود تا نور IR به سمت لنز دوربين بازتاب داده شده و دوربين را کور کند. اما در دوربين هاي EXIR دام، بخاطر ساختار ال اي دي هاي آن تصوير شفافي ارائه مي شود.

2. پوشش دهي بهتر نور IR

در دوربين هاي قديمي، نور IR به صورت يک ساختار دايره اي شکل که از ال اي دي هاي متعدد تابيده شده در اطراف لنز گرد آوري مي شوند. اين مسئله باعث مي شود تا روشنايي تصوير بيش از حد در مرکز آن متمرکز شود. در حالي که گوشه هاي تصوير به دليل عدم پوشش دهي مناسب نور IR روشنايي يکنواختي نخواهند داشت. همان طور که ذکر شد ساختار مستطيلي LEDها در تکنولوژي EXIR هايک ويژن باعث پوشش دهي کامل و مناسب روشنايي در تمامي تصوير خواهد شد.

3. مشکلات کمتر با حشرات

عنکبوتها و ديگر حشرات به طور معمول به سمت گرماي LED هاي IR جذب مي شوند. هرچه اين نور گرمتر باشند اين حشرات بيشتر جذب مي شوند. اين حشرات بر اثر تمايل به گرما بر روي لنز دوربين نشسته و باعث کاهش کيفيت تصوير مي شوند. اما اين مسئله کمتر در دوربين هايي با تکنولوژي EXIR هايک ويژن ديده مي شود. زيرا ال اي دي هاي آن به صورت جداگانه از لنز قرار گرفته اند. همچنين براي مثال در مدل هايي مانند DS-2CD2342WD-I سطح کمتري براي اشغال توسط حشرات وجود دارد.

بيشتر بخوانيد: دوربين مداربسته تي وي تي نصب دوربين مداربسته

بازدید : 7
سه شنبه 19 بهمن 1400 زمان : 7:13

ایمپلنت فوری تجریش

ایمپلنت فوری چیست ؟

ایمپلنت فوری در تجریش در یک روز انجام می شود و نیازی به مراجعات بیشتر و یا منتظر ماندند برای بهبودی و اتمام پروسه جوش خوردن، سپس نصب تاج دندان نیست. درواقع ایمپلنت دندان پین باریکی است که اغلب از جنس تیتانیوم ساخته شده است که دارای زیست سازگاری بالایی با بدن انسان است. ایمپلنت باید درون استخوان فک در جای قبلی ریشه دندان از دست رفته و یا محلی که برای کاشت آن تعیین می شود قرار داده شود. حدود 3 الی 6 ماه زمان نیاز است تا ایمپلنت دندان با استخوان فک به خوبی جوش خورده وحکم ریشه دندان را برای فرد ایفا کند.

v1_x901.jpg

زمانی که درون استخوان فک کاشته شود حکم ریشه دندان را اجرا کرده و وظیفه نگهداری تاج دندان را بر عهده می گیرد. ممکن است این جوش خوردن ایمپلنت دندان با استخوان فک 3 ماه الی 6 ماه به طول انجامد تا تاج مصنوعی دندان بر روی آن نصب شود. این روند برای ایمپلنت سنتی یا معمولی به کار می رود. اما ایمپلنت فوری بر خلاف تصور عموم مردم که 3 الی 6 ماه زمان نیاز است تا بتوانند تاج مصنوعی دندان را نصب کنند، همان لحظه که کاشت ایمپلنت انجام می شود اقدام به نصب تاج مصنوعی دندان می نمایذ. این نوع ایمپلنت معمولا برای افرادی مناسب است که نمی خواهند حتی یک روز هم زیبایی دندان خود را از دست بدهند.

البته مهم ترین چیزی که وجود دارد این است که فرد نیازی به درمان و جراحی های پیش تکمیلی نداشته باشد. زیرا برای نصب ایمپلنت فوری باید طول و عرض استخوان مناسب باشد، تراکم و کیفیت استخوان فک مناسب باشد تا بتوان در روز جراحی و کاشت ایمپلنت پروتز مصنوعی موقت برای فرد استفاده نمود. البته به این نکته دقت داشته باشید که پروتز مصنوعی که بلافاصله بر روی ایمپلنت قرار داده می شود موقت است و پروتز دائم زمانی بر روی ایمپلنت نصب می شود که به صورت کامل ایمپلنت با استخوان فک جوش خورده باشد. به دلیل استفاده از دو نوع پروتز طبیعی است که قیمت ایمپلنت فوری نسبت به قیمت ایمپلنت معمولی متفاوت و بالاتر باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت ایمپلنت می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

قیمت ایمپلنت در شمال تهران

معمولا پروتز موقت را از جنس فلز یا پرسلن نمی سازند و از موادی سبک و پلاستیکی آن را می سازند تا به پایه ایمپلنت درون استخوان فک فشار زیادی وارد نکند. در صورتی که فشار زیادی به ایمپلنت هنوز جوش نخورده وارد شود ممکن است دچار لقی یا شکست شود و این مورد باعث عدم موفقیت در کاشت شده کاشت ایمپلنت با شکست روبرو می شود. و البته تاج موقت از تاج اصلی دندانی که در نهایت باید بر رویایمپلنت کاشت شده نصب شود کوتاهتر است.

فیلم ایمپلنت دندان

برای نصب تاج مصنوعی دندان در ایمپلنت فوری نیز باید 3 الی 6 ماه زمان بگذرد تا جوش خوردن ایمپلنت به خوبی انجام شود. در صورتی که بخواهید از ایمپلنت فوری استفاده نمائید گیر اولیه استخوان فک باید بین 60 الی 70 نیوتن باشد و این در حالی است که گیر استخوانی معمولا بین 25 الی 30 نیوتن است. در صورتی که تراکم استخوانی کافی نباشد حتی نمی تواند این 60 نیوتن فشار را به آن افزود و به همین علت دیگر نمی توان گزینه مناسبی برای ایمپلنت فوری بود.

آشنایی با ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری که در فارسی ترجمه می شود دو اصطلاح متفاوت در انگلیسی دارد.

  • ایمپلنت فوری یا fresh socket یا immediate insertion به کاش ایمپلنتی گفته می شود که دقیقا همزمان با دندان کشیدن نصب می شود. یعنی دیگر نیازی به سوراخ کردن استنخوان فک نبوده و ایمپلنت درون محلی که برای ریشه دندان بوده است قرار می گیرد.
  • اصطلاح دیگری وجود دارد که با نام immediate loading شناخته می شود و درواقع ایمپلنت فوری را معنی می کند. این اصطلاح بدین منظور استفاده می شود که پروتز یا تاج دندان مصنوعی بلافاصله بعد از کاشت دندان بر روی ایمپلنت قرار داده می شود. البته همانطور که گفتیم این پروتز موقتی است و بعد از جوش خوردن ایمپلنت دندان با استخوان فک باید پروتز دائم بر روی ایمپلنت قرار داده شود. که از جنس سرامیک با بازتاب نور بسیار بالا است تا شباهت دندان طبیعی را تامین کند.

ایمپلنت فوری دندان دارای دو حالت است. حالت fresh socket که در این صورت کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت و نصب پروتز در یک جلسه انجام می شود. هنگام استفاده از این روش از پودر استخوان و ممبران برای پر کردن فضایی که بین دندان کشیده خالی است استفاده می شود. با استفاده از این مواد ایمپلنت را در جای خود ثابت نگه میدارند. البته که استفاده از این روش برای همه افراد امکان پذیر نیست و باید متخصص تشخیص دهد شما کاندید مناسبی هستید یا خیر؟

ایمپلنت فوری و طول عمر آن

دوام و طول عمر ایمپلنت دندان کاملا به نوع نگهداری و مراقبت شما از دندان بستگی دارد. ایمپلنت مانند دندان معمولی است و نیاز به مراقبت دارد تا بتواند مدت زمان بیشتری برای شما بهره وری داشته باشد. معمولا اگر از آن به خوبی مراقبت کنید حدود 20 سال برای شما عمر می کندو گاهی تا پایان عمر می تواند برای بیمار بهره وری داشته باشد. اگر می خواهید درباره کاهش درد ایمپلنت بدانید می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

برای کاهش درد ایمپلنت چه باید کرد؟

البته اینکه در رابطه با ایمپلنت دندان بیان می کنیم تنها در رابطه با خود ایمپلنت درون استخوان فک است. و ممکن است گاهی پس از گذشت 15 الی 20 سال نیاز به تعویض تاج مصنوعی دارد.

مزیت های ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری تجریش مانند ایمپلنت فوری در نقاط دیگر ایران می تواند از مزیت های بسیار خوبی بهره ببرد. این مزیت ها عبارتند از:

  • دریافت نتیجه دل خواه با سرعت و کیفیت بالا
  • بازگشت خطوط طبیعی و کانتور صورت
  • کمتر شدن میزان لغزش به دلیل جوش خوردن مناسب ایمپلنت با استخوان فک
  • کمتر شدن و از بین رفتن حساسیت دندان ها نسبت به سرما و گرما
  • کمتر شدن اختلالات فیزیکی در استخوان فک و بافت اطراف ان
  • کمتر شدن چین و چروک های صورت که به دلیل از دست دادن بافت استخوانی به وجود می آیند.
  • مدت زمان بهبودی بسیار کوتاه

بازدید : 7
چهارشنبه 29 دی 1400 زمان : 20:33

زيبايي صورت: چه بايد کرد و در مراقبت از پوست صورت چه نبايد کرد

براي زيبايي صورت و داشتن پوستي زيبا و درخشنده، تداوم در مراقبت روزانه از پوست و استفاده از محصولات مناسب بسيار مهم است. اين که آيا هدف اين است که آهسته پيري پوست طبيعي و يا کاهش و جلوگيري از جوش و آکنه, همه ما نياز به مراقبت هاي زيادي براي سالم نگه داشتن پوست ما. به جاي نگاه کردن به روال روزانه مراقبت از پوست خود را به عنوان يک کار دشوار، شما مي توانيد آن را به عنوان يک فرصت soothing براي بهبود و بهبود پوست خود را ببينيد. مراقبت مداوم روزانه پوست اولين گام در بازگرداندن سلامت پوست و درخشش است.

در اين مقاله، ما جوانب مثبت و منفي از يک برنامه ايده آل مراقبت از پوست روزانه اشاره خواهد کرد. با ما بمون...

بايدها

?) قبل از رفتن به رختخواب آرايش خود را تميز کنيد.

اگر علاوه بر لوازم آرايشي با آرايش بخوابيد، تجمع تمام خاک ها، چربي ها و سموم که در طول روز در پوست تجمع مي کنند، مي تواند مشکلات پوستي زيادي از جمله منفذ مسدود شده، سوزش پوست و جوش و آکنه ايجاد کند. تنها يکي دو دقيقه طول مي کشد تا صورت خود را از باکتري هاي مضر پاک کنيد که به جلوگيري از مشکلات ناخوشايند پوستي در آينده کمک خواهد کرد. اين به اندازه مسواک زدن لازم است.

?) صورتتان را بشوييد.

حداقل يک بار صبح و يک بار قبل از رفتن به رختخواب صورتتان را بشوييد. شما مي توانيد پاک کننده صورت از انتخاب خود را براي پاک کردن سطح پوست استفاده کنيد. پاک کننده هاي صورت به رهايي از لکه هاي تيره ناشي از آفتاب سوختگي يا آلودگي محيط زيست کمک مي کنند.

اگرچه بيشتر افراد براي تميز کردن پوست قبل از رختخواب بيش از حد تنبل هستند، اما پاک کردن پوست اثرات شگفت انگيزي بر رنگ پوست دارد.

اطلاعات بيشتر در مورد آن...

تونر است و چگونه استفاده از آن به تميز کردن صورت کمک مي کند؟

?) هر روز کرم ضد آفتاب را روي پوست اعمال کنيد.

اگر هر روز از پوست خود در آفتاب مراقبت نکنيد، آسيب ناشي از خورشيد مي تواند مشکلات جدي پوستي ايجاد کند. در واقع قرار دادن بيش از حد اشعه فرابنفش از خورشيد يکي از علل اصلي پيري پوست است.

به همين دليل است که ضروري است به استفاده از کرم ضد آفتاب به عنوان بخشي از روال مراقبت از پوست روزانه خود را. اگرچه مرطوب کننده ها يا لوازم آرايشي ممکن است حاوي کرم ضد آفتاب باشد، اما براي مراقبت از پوست در طول روز کافي نخواهد بود. بنابراين، يک کرم ضد آفتاب طيف گسترده با SPF حداقل 30 در روز اعمال کنيد.

?) هر روز پوست خود را هيدرات کنيد.

اگر روال روزانه شما به گونه اي است که صبح ها عجله مي کنيد، گاهي ممکن است از مرطوب کننده استفاده نکنيد. علاوه بر ضدآفتاب، مرطوب کننده بهترين محصولي است که مي تواند به برنامه مراقبت روزانه پوست شما اضافه شود.

اين که آيا آن را پوست روغني و يا خشک خود را, و يا چيزي متوسط, انتخاب مرطوب کننده مناسب براي نوع پوست خود را مي تواند تفاوت زيادي در زيبايي صورت خود را.

بهترين محصولات پوستي چاپار انلاين

پنکيک آر تي اس

ست براش ? تايي Opallusion Dreamy بي اچ کازمتيک

بالم لب ديپ سنس مدل بامبو

بالم لب ديپ سنس مدل ميوه هاي استوايي

قلم طراحي ناخن مدل داتينگ مجموعه 5 عددي

قلم استون مدل REMOVAL PEN

بالم لب ديپ سنس مدل رز

پالت سايه 21 رنگ فبل مدلES2890

تونر پاک کننده صورت لافارر مدل آبرسان ديجي کالا

کرم روشن کننده قوي درماليفت ديجي کالا

کرم آبرسان و مرطوب کننده سوپکس مدل HYDRA PLUS ديجي کالا

استيک پاکسازي پوست سيمپل حاوي زغال چوب بامبو چاپارانلاين chaparonline.com

منبع :

https://www.shrunken.com/ae1hZ

https://bit.ly/3JUXYwm

https://cutt.ly/eIqafZK

https://chaparonline.com/product-category/skincare

بازدید : 4
شنبه 25 دی 1400 زمان : 17:49

آشنايي با مزيت‌هاي ساخت اپليکيشن موبايل در اروميه

مقدمه: ساخت اپليکيشن موبايل در اروميه

در اين دوران مردم بيش از هر زمان ديگري از گوشي‌هاي خود استفاده مي‌کنند. بررسي‌هاي انجام‌ شده نشان مي‌دهد که هر فرد به‌طور ميانگين 5 ساعت از وقت خود در شبانه‌روز را به استفاده از موبايل اختصاص مي‌دهد. اين زمان صرف گشت زني در وب‌سايت‌هاي مختلف و بررسي اکانت­ها در شبکه‌هاي اجتماعي مي‌شود. اين مزيت موجب شده که سود بالايي در ساخت اپليکيشن و طراحي آن وجود داشته باشد. امروزه، اغلب کسب‌وکارهاي و مشاغل سعي مي‌کنند براي رونق تجارت خود از اپليکيشن‌هاي موبايل کمک بگيرند. بدون ترديد ارائه خدمات ساخت اپليکيشن موبايل در اروميه موجب افزايش باردهي تجاري کسب‌وکارها خواهد شد.

مزاياي طراحي اپليکيشن موبايل

·بهينه‌سازي سرمايه

اغلب افراد تصور مي‌کنند که استفاده از خدمات طراحي سايت هزينه فراواني به آنها تحميل مي‌کند؛ اما بايد بگوييم استفاده از اين خدمات مي‌تواند هزينه تبليغات شما را به‌صورت چشمگير کاهش دهد. فراموش نکنيد دستيابي به اين هدف زماني ميسر مي‌شود که اصول اساسي در طراحي اپليکيشن را رعايت کنيد.

·سهولت برقراري ارتباط با کاربر

يکي از مزاياي اصلي که با استفاده از اپليکيشن موبايل به دست مي‌آوريد انگيزه بالا براي ارتباط با مخاطبين است. سعي کنيد براي جذب مخاطب از محتواي جذاب کمک بگيريد. طراحي اپليکيشن بايد به‌گونه‌اي انجام شود که مخاطب تصور کند اين اپليکيشن هيچ مشابه ديگري ندارد. اين روش انگيزه کافي در مخاطب ايجاد مي‌کند که از اپليکيشن شما استفاده کند و مسير براي برقراري ارتباط دوطرفه دائمي بين شما و مخاطب فراهم مي‌شود.

·برند سازي

برند سازي با استفاده از تصاوير و لوگو يکي از مزيت‌هاي کليدي و اصلي که با ساخت اپليکيشن موبايل در اروميه از آن بهره‌مند مي‌شويد. اين روش به افزايش وفاداري در مشتريان و القاي حس ارزشمندي به آنها کمک مي‌کند.

·افزايش رونق کسب‌وکار با ساخت اپليکيشن موبايل در اروميه

تاثير مثبت ساخت اپليکيشن بر ايجاد حس ارزشمندي در مخاطب و افزايش وفاداري او از طريق برند سازي فرصت مناسبي براي افزايش فروش و ارتقاي راندمان تجاري در هر کسب‌وکار را فراهم مي‌کند. با اطمينان مي‌تواند گفت فرايند ساخت اپليکيشن موبايل يک فرايند روان‌شناختي است. در گام اول سعي مي‌شود نقاط ضعف و نيازهاي مخاطب شناخته شود. سپس، در طراحي اپليکيشن اقدامت لازم به‌منظور تامين نيازها و رفع نقاط ضعف مخاطب برداشته مي‌شود. اين اقدامات ساده اما موثر به شما کمک مي‌کند که بتوانيد مخاطب را براي هميشه همراه نگه داريد.

عوامل موثر در تعيين هزينه ساخت اپليکيشن موبايل در اروميه

  • نوع سازمان يا شرکتي که اپليکيشن براي آن طراحي مي‌شود.
  • نوع اپليکيشن (خدماتي، مسافرتي، فروش و …)
  • سيستم‌عامل بکار رفته در ساخت اپليکيشن؛ با توجه به اينکه دو نوع سيستم‌عامل اندرويد و IOS در گوشي‌هاي هوشمند وجود دارد، برخي اپليکيشن‌ها تنها قابليت اجرا روي يکي از اين سيستم‌عامل‌ها دارند؛ به عبارت ديگر، بايد نسخه مناسب براي هر نوع سيستم‌عامل طراحي شود. برخي برنامه‌ها وجود دارند که مي‌توانند بر روي هر دو سيستم‌عامل نصب شوند يا اينکه ناچار هستيد نسخه اندرويد و IOS برنامه خود را طراحي کنيد.

سخن پاياني

يکي از ابزارهاي کاربردي که مي‌توانيد براي توسعه کسب‌وکار به آن متکي باشيد، تلفن‌هاي هوشمند است. با توجه به آمار به‌دست‌آمده اغلب مردم جهان بيش از 5 ساعت از زمان خود در يک شبانه‌روز را به مشاهده وب‌سايت‌هاي مختلف با استفاده از موبايل اختصاص مي‌دهند. اصلي‌ترين راه بهره‌برداري مناسب از اين فرصت ساخت و طراحي اپليکيشن است.

براي ساخت يک برنامه مناسب بايد به نوع سيستم‌عامل گوشي‌ها، نوع کسب‌وکار، مخاطبين و بسياري موارد ديگر توجه کنيد. با توجه به پيچيدگي انجام اين مراحل توصيه مي‌کنيم که براي تسهيل برقراري ارتباط با مخاطبين، افزايش وفاداري در آنها و دستيابي به سود تجاري بيشتر از خدمات ساخت اپليکيشن موبايل در اروميه استفاده کنيد.

بازدید : 8
دوشنبه 22 آذر 1400 زمان : 20:11

با درج آگهي در وبسايت کرج آگهي ديده شويد.

پربازديدترين سايت تبليغاتي در استان البرز

شما مي‌توانيد فروشگاه، محصولات و خدمات خود را در سايت کرج آگهي ثبت و از اين طريق به تعداد کثيري از مشتريان معرفي شويد. به طور حتم بهره‌مندي از تبليغات در اين سايت باعث جذب مشتري بيشتر و افزايش درآمد شما مي‌گردد.

درج آگهي در وبسايت کرج آگهي به دو صورت کاملاً رايگان و ويژه (با تعرفه اي مشخص) به‌راحتي قابل انجام است.

?? #تعرفه_آگهي ??

? #آگهي_رايگان ??

? مشاهده جزئيات بيشتر در سايت کرج آگهي (https://karajagahi.com/)

?#آگهي_شبکه‌‌ _اجتماعي ??

? نمايش آگهي در وبسايت + اينستاگرام + کانال تلگرام کرج آگهي

? انتشار 2 استوري در اينستاگرام

? نمايش لينک سايت و شبکه‌اجتماعي شما

? آگهي هرگز پاک نمي‌شود.

?? هزينه آگهي: 3?000 تومان

? #آگهي_سه_ماهه ??

? نمايش آگهي در وبسايت + اينستاگرام + کانال تلگرام کرج آگهي

? انتشار 1 پست دائمي و 9 استوري در اينستاگرام

? نمايش لينک سايت و شبکه‌اجتماعي شما

? امکان نمايش آگهي در #صفحه_اول_گوگل

? آگهي 3 ماه نگه داشته مي‌شود.

?? هزينه آگهي: 2?0000 تومان

?? هزينه تمديد آگهي: 200000 تومان

?#آگهي_شش_ماهه ??

? نمايش آگهي در وبسايت + اينستاگرام + کانال تلگرام کرج آگهي

? انتشار 1 پست دائمي و 18 استوري در اينستاگرام

? نمايش لينک وبسايت و شبکه‌اجتماعي شما

? امکان نمايش آگهي در #صفحه_اول_گوگل

? آگهي ? ماه نگه داشته مي‌شود.

?? هزينه آگهي (10%تخفيف): ??0000 تومان

?? هزينه تمديد آگهي: ?00000 تومان

?? ثبت رايگان آگهي از طريق لينک زير????

https://karajagahi.com/ثبت-آگهي

بازدید : 3
يکشنبه 7 آذر 1400 زمان : 9:51

چگونه يک باربيکيو روز يادبود را بدون کباب برگزار کنيم

اين يک تصور اشتباه رايج است که تنها رويدادهاي خوب روز يادبود، رويدادهايي هستند که در آن کباب‌هايي وجود دارند که غذاي شما را آماده مي‌کنند. اما اگر اتفاقاً در آن آخر هفته ميزبان مهماني هستيد، واقعاً نيازي به کباب پز نداريد تا طعم مورد نظر خود را بدست آوريد. فر شما تنها چيزي است که لازم است تا به غذاي شما طعمي لذيذ بدهد که شما و مهمانانتان هوس مي کنيد. اين سه دستور غذاي باربيکيو را امتحان کنيد که همه مهمانان شما فکر مي کنند که شما يک گريل در آشپزخانه خود پنهان کرده ايد!

برگر

وقتي به رويدادهاي حياط خلوت فکر مي کنيد، هرگز نمي توانيد با يک همبرگر آبدار و لذيذ اشتباه کنيد. اين غذاي تابستان است - نه تنها براي روز يادبود، بلکه براي جشن هاي چهارم جولاي و جشن تولد در استخر نيز مناسب است.

ما دستوري پيدا کرده‌ايم که به شما امکان مي‌دهد از فر براي تهيه کيک همبرگرتان استفاده کنيد! اما، به جاي اينکه فقط پتي برگر را مستقيماً روي يک تابه قرار دهيد، مي خواهيد همبرگر را روي يک توري مخصوص فر روي تابه اي که با فويل پوشانده شده است، کباب کنيد. اميدواريم که اين به شما فرصت بيشتري مي دهد تا در مورد خريد گريل مناسب براي خود فکر کنيد.

استيک

اگر به طور اتفاقي گريل نداريد، ما فقط دستور غذا را داريم که به شما کمک مي کند يک استيک را در فر کباب کالاپايا کنيد.

فقط براي روشن بودن، پختن استيک در فر با کباب کردن استيک در فر يکسان نيست - يک تفاوت وجود دارد! درست مانند کباب کردن همبرگر در فر، بهتر است استيک خود را روي يک قفسه مخصوص فر قرار دهيد تا هوا در زير استيک گردش کند و همان جلوه گريل را نشان دهد. بنابراين وقتي باربيکيوي روز يادبود شما اينجاست و گريل نداريد، اين دستور العمل را دنبال کنيد تا طعم استيک کبابي را که خيلي دوست داريد به دست آوريد.

جوجه

اگر مي‌خواهيد مصرف گوشت قرمز را کاهش دهيد، سعي کنيد از اين مرغ خوشمزه در جشن روز يادبود خود استفاده کنيد. مجدداً، اگر گريل نداريد اما مي خواهيد طعم گريل مشابهي با مرغ شما داشته باشد، سعي کنيد پودر سير، زيره، نمک دريا و هر چيز ديگري را که معمولاً هنگام کباب کردن مرغ خود را با آن مزه دار مي کنيد، ترکيب کنيد.

احساس محدوديت در آشپزي نااميد کننده است، به خصوص زماني که مي خواهيد مراسم روز يادبود را با غذاهاي خوشمزه براي همه خانواده و دوستان خود برگزار کنيد. اگر گريل يا اجاق مناسب براي کمک به شما در هنگام ميزباني نداريد، مايليم به شما کمک کنيم تا راه حلي پيدا کنيد. براي يافتن وسايل مناسب براي نيازهاي روزمره و مناسبت هاي خاص خود به فروشگاه ما سر بزنيد.

فروشگاه کالاپايا بزرگ‌ترين فروشگاه اينترنتي کشور در حوزه لوازم خانگي و آشپزخانه ميباشد.، با گستره‌اي از کالا هاي متنوع براي تمام اقشار جامعه و هر رده‌ي سني، براي کاربران خود «تجربه‌ي لذت‌بخش يک خريد اينترنتي» را تداعي مي‌کند

منبع : فروشگاه اينترنتي کالاپايا

بازدید : 32
سه شنبه 18 آبان 1400 زمان : 22:34

چگونه يک باربيکيو روز يادبود را بدون کباب برگزار کنيم

اين يک تصور اشتباه رايج است که تنها رويدادهاي خوب روز يادبود، رويدادهايي هستند که در آن کباب‌هايي وجود دارند که غذاي شما را آماده مي‌کنند. اما اگر اتفاقاً در آن آخر هفته ميزبان مهماني هستيد، واقعاً نيازي به کباب پز نداريد تا طعم مورد نظر خود را بدست آوريد. فر شما تنها چيزي است که لازم است تا به غذاي شما طعمي لذيذ بدهد که شما و مهمانانتان هوس مي کنيد. اين سه دستور غذاي باربيکيو را امتحان کنيد که همه مهمانان شما فکر مي کنند که شما يک گريل در آشپزخانه خود پنهان کرده ايد!

برگر

وقتي به رويدادهاي حياط خلوت فکر مي کنيد، هرگز نمي توانيد با يک همبرگر آبدار و لذيذ اشتباه کنيد. اين غذاي تابستان است - نه تنها براي روز يادبود، بلکه براي جشن هاي چهارم جولاي و جشن تولد در استخر نيز مناسب است.

ما دستوري پيدا کرده‌ايم که به شما امکان مي‌دهد از فر براي تهيه کيک همبرگرتان استفاده کنيد! اما، به جاي اينکه فقط پتي برگر را مستقيماً روي يک تابه قرار دهيد، مي خواهيد همبرگر را روي يک توري مخصوص فر روي تابه اي که با فويل پوشانده شده است، کباب کنيد. اميدواريم که اين به شما فرصت بيشتري مي دهد تا در مورد خريد گريل مناسب براي خود فکر کنيد.

استيک

اگر به طور اتفاقي گريل نداريد، ما فقط دستور غذا را داريم که به شما کمک مي کند يک استيک را در فر کباب کالاپايا کنيد.

فقط براي روشن بودن، پختن استيک در فر با کباب کردن استيک در فر يکسان نيست - يک تفاوت وجود دارد! درست مانند کباب کردن همبرگر در فر، بهتر است استيک خود را روي يک قفسه مخصوص فر قرار دهيد تا هوا در زير استيک گردش کند و همان جلوه گريل را نشان دهد. بنابراين وقتي باربيکيوي روز يادبود شما اينجاست و گريل نداريد، اين دستور العمل را دنبال کنيد تا طعم استيک کبابي را که خيلي دوست داريد به دست آوريد.

جوجه

اگر مي‌خواهيد مصرف گوشت قرمز را کاهش دهيد، سعي کنيد از اين مرغ خوشمزه در جشن روز يادبود خود استفاده کنيد. مجدداً، اگر گريل نداريد اما مي خواهيد طعم گريل مشابهي با مرغ شما داشته باشد، سعي کنيد پودر سير، زيره، نمک دريا و هر چيز ديگري را که معمولاً هنگام کباب کردن مرغ خود را با آن مزه دار مي کنيد، ترکيب کنيد.

احساس محدوديت در آشپزي نااميد کننده است، به خصوص زماني که مي خواهيد مراسم روز يادبود را با غذاهاي خوشمزه براي همه خانواده و دوستان خود برگزار کنيد. اگر گريل يا اجاق مناسب براي کمک به شما در هنگام ميزباني نداريد، مايليم به شما کمک کنيم تا راه حلي پيدا کنيد. براي يافتن وسايل مناسب براي نيازهاي روزمره و مناسبت هاي خاص خود به فروشگاه ما سر بزنيد.

فروشگاه کالاپايا بزرگ‌ترين فروشگاه اينترنتي کشور در حوزه لوازم خانگي و آشپزخانه ميباشد.، با گستره‌اي از کالا هاي متنوع براي تمام اقشار جامعه و هر رده‌ي سني، براي کاربران خود «تجربه‌ي لذت‌بخش يک خريد اينترنتي» را تداعي مي‌کند

منبع : فروشگاه اينترنتي کالاپايا

بازدید : 8
سه شنبه 18 آبان 1400 زمان : 20:37

اهداف يادگيري دانش آموزان

طرح درس نقشه راه مربي است که دانش آموزان بايد بياموزند و چگونه در طول کلاس به طور مثر انجام مي شود. قبل از برنامه ريزي براي درس خود ، ابتدا بايد اهداف يادگيري را براي جلسه کلاس مشخص کنيد. سپس ، مي توانيد فعاليتهاي يادگيري مناسب را طراحي کرده و استراتژي هايي را براي به دست آوردن بازخورد در مورد يادگيري دانش آموزان ايجاد کنيد. يک برنامه درسي موفق به اين سه جزء کليدي مي پردازد و ادغام مي کند:

راهکارهاي بررسي درک دانش آموزان

تعيين اهداف مشخص براي يادگيري دانش آموزان به شما کمک مي کند تا انواع فعاليت هاي آموزشي و يادگيري را که در کلاس استفاده مي کنيد تعيين کنيد ، در حالي که اين فعاليت ها نحوه بررسي اينکه آيا اهداف يادگيري محقق شده است يا خير را مشخص مي کند

مراحل تهيه برنامه درس

در زير شش مرحله براي راهنمايي شما در هنگام ايجاد اولين برنامه درس وجود دارد. هر مرحله با مجموعه اي از سوالات همراه است که به منظور تامل و کمک به شما در طراحي فعاليتهاي آموزشي و يادگيري کمک مي کند.

(1) اهداف يادگيري را مشخص کنيد

اولين قدم اين است که تعيين کنيد مي خواهيد دانش آموزان در پايان کلاس چه چيزي ياد بگيرند و بتوانند انجام دهند. براي تعيين اهداف خود براي يادگيري دانش آموزان ، به سوالات زير پاسخ دهيد:

موضوع درس چيست؟

مي خواهم دانش آموزان چه چيزي ياد بگيرند؟

من مي خواهم آنها چه چيزي را درک کنند و بتوانند در پايان کلاس انجام دهند؟

مي خواهم چه چيزي از اين درس خاص بگيرند؟

هنگامي که اهداف آموزشي را براي جلسه کلاس بيان کرديد ، آنها را از نظر اهميت رتبه بندي کنيد. اين مرحله شما را براي مديريت زمان کلاس و انجام مهمترين اهداف يادگيري در صورت فشار بر زمان آماده مي کند. سوالات زير را در نظر بگيريد:

مهمترين مفاهيم ، ايده ها يا مهارتهايي که مي خواهم دانش آموزان بتوانند آنها را درک کرده و به کار گيرند ، کدامند؟

چرا آنها مهم هستند؟

اگر وقتم تمام شود ، کدام يک را نمي توان حذف کرد؟

و برعکس ، در صورت فشردن زمان ، کداميک را مي توانم رد کنم؟

(2) مقدمه را توسعه دهيد

اکنون که اهداف يادگيري خود را به ترتيب اهميت آنها تعيين کرده ايد ، فعاليتهاي خاصي را که براي يادگيري دانش آموزان از آنها استفاده مي کنيد طراحي کنيد. از آنجا که تعداد زيادي دانش آموز با تجربيات مختلف تحصيلي و شخصي خواهيد داشت ، ممکن است آنها قبلاً با موضوع آشنا باشند. به همين دليل است که براي سنجش دانش دانش آموزان از موضوع يا احتمالاً تصورات از پيش تعيين شده آنها در مورد آن ، مي توانيد با پرسش يا فعاليتي شروع کنيد. به عنوان مثال ، مي توانيد يک نظرسنجي ساده انجام دهيد: "چند نفر از شما نام X را شنيده ايد؟ اگر داريد دست خود را بالا ببريد. ”همچنين مي توانيد با ارسال يک نظرسنجي الکترونيکي به دانش آموزان يا درخواست از آنها براي نوشتن نظر روي کارت هاي فهرست ، اطلاعات پيشين از دانش آموزان را قبل از کلاس جمع آوري کنيد. اين اطلاعات اضافي مي تواند به شکل دهي مقدمه ، فعاليت هاي يادگيري و غيره شما کمک کند. هنگامي که ايده اي از آشنايي دانش آموزان با موضوع داريد ، همچنين احساس مي کنيد که بر چه چيزي تمرکز کنيد.

براي ايجاد علاقه و تشويق تفکر ، مقدمه اي خلاقانه در مورد موضوع ايجاد کنيد. شما مي توانيد از روشهاي مختلفي براي جذب دانش آموزان استفاده کنيد (به عنوان مثال ، حکايت شخصي ، رويداد تاريخي ، معضل تامل برانگيز ، مثال در دنياي واقعي ، کليپ ويديويي کوتاه ، کاربرد عملي ، پرسش سال ، و غيره). هنگام برنامه ريزي معرفي خود به سوالات زير توجه کنيد:

چگونه مي توانم بررسي کنم که آيا دانش آموزان چيزي درباره اين موضوع مي دانند يا تصورات پيش بيني شده اي در مورد آن دارند؟

برخي از ايده هاي رايج (يا احتمالاً تصورات غلط) در مورد اين موضوع چيست که دانش آموزان ممکن است با آنها آشنا باشند يا از آنها حمايت کنند؟

(3) برنامه ريزي فعاليتهاي يادگيري خاص (قسمت اصلي درس)

چندين روش مختلف براي توضيح مطالب (مثالهاي واقعي ، قياس ها ، تصاوير بصري و غيره) براي جلب توجه بيشتر دانش آموزان و جذب سبکهاي مختلف يادگيري آماده کنيد. همانطور که براي مثالها و فعاليتهاي خود برنامه ريزي مي کنيد ، برآورد کنيد که براي هر کدام چقدر زمان صرف خواهيد کرد. به موقع براي توضيح يا بحث گسترده آماده شويد ، اما همچنين آماده باشيد تا به سرعت به برنامه ها يا مشکلات مختلف برويد و استراتژي هايي را مشخص کنيد که درک آنها را بررسي مي کند. اين سوالات به شما کمک مي کند تا فعاليتهاي آموزشي مورد استفاده خود را طراحي کنيد:

براي توضيح موضوع چکار کنم؟

چه کار کنم تا موضوع را به شکل ديگري نشان دهم؟

چگونه مي توانم دانش آموزان را درگير موضوع کنم؟

برخي از مثالها ، قياسها يا موقعيتهاي مرتبط با زندگي واقعي چيست که مي تواند به دانش آموزان در درک موضوع کمک کند؟

دانش آموزان براي درک بهتر موضوع بايد چه کار کنند؟

(4) براي بررسي درک برنامه ريزي کنيد

اکنون که موضوع را توضيح داده ايد و آن را با مثال هاي مختلف نشان داده ايد ، بايد درک دانش آموزان را بررسي کنيد - چگونه متوجه خواهيد شد که دانش آموزان در حال يادگيري هستند؟ به سوالات خاصي فکر کنيد که مي توانيد از دانش آموزان بپرسيد تا درک آنها را بررسي کنيد ، آنها را بنويسيد و سپس آنها را به گونه اي بيان کنيد که آمادگي پرسيدن سوالات به روشهاي مختلف را دارند. سعي کنيد پاسخ سوالات خود را پيش بيني کنيد. تصميم بگيريد که آيا مي خواهيد دانش آموزان شفاهي يا کتبي پاسخ دهند. شما مي توانيد استراتژي هاي گسترش تفکر دانشجويي ، را براي کمک به شما در ايجاد ايده ها و همچنين اين سوالات را از خود بپرسيد:

چه سوالاتي را بايد از دانش آموزان بخواهم تا درک کنند؟

چه چيزي از دانش آموزان خواهم داشت تا نشان دهند که آنها پيروي مي کنند؟

با بازگشت به ليست اهداف آموزشي خود ، چه فعاليتي مي توانم از دانش آموزان داشته باشم تا بررسي کنم که آيا هر يک از اين اهداف انجام شده است؟

يک استراتژي مهم که به شما در مديريت زمان نيز کمک مي کند ، پيش بيني سوالات دانش آموزان است. هنگام برنامه ريزي درسي ، تصميم بگيريد که چه نوع سوالاتي هايي براي بحث مفيد خواهد بود و چه س questionsالاتي ممکن است باعث دور شدن از کلاس شود. به تعادل بين پوشش محتوا (تحقق اهداف يادگيري خود) و اطمينان از درک دانش آموزان بينديشيد و تصميم بگيريد.

(5) نتيجه گيري و پيش نمايش را تهيه کنيد

با جمع بندي نکات اصلي درس ، مطالب مورد بحث در کلاس را مرور کنيد. شما مي توانيد اين کار را به روشهاي مختلفي انجام دهيد: مي توانيد نکات اصلي را خودتان بيان کنيد ("امروز در مورد آن صحبت کرديم ...") ، مي توانيد از يک دانش آموز بخواهيد تا در خلاصه نويسي به شما کمک کند ، يا حتي مي توانيد از همه دانش آموزان بخواهيد که روي يک مقاله بنويسند. يک کاغذ که به نظر آنها نکات اصلي درس بود. شما مي توانيد پاسخ دانش آموزان را براي سنجش درک آنها از موضوع مرور کرده و سپس هر چيزي که مبهم است را در کلاس زير توضيح دهيد. پايان درس نه تنها با جمع بندي نکات اصلي ، بلکه با پيش نمايش درس بعدي. موضوع چگونه با موضوع آينده ارتباط دارد؟ اين پيش نمايش علاقه دانش آموزان را برانگيخته و به آنها کمک مي کند تا ايده هاي مختلف را در يک زمينه بزرگتر متصل کنند.

(6) يک جدول زماني واقع بينانه ايجاد کنيد

GSI ها مي دانند که به آساني مي توان زمان را به پايان رساند و تمام نکات بسياري را که براي پوشش آنها برنامه ريزي کرده بودند ، پوشش نداد. ليستي از ده هدف يادگيري واقعي نيست ، بنابراين ليست خود را به دو يا سه مفهوم ، ايده يا مهارت اصلي که مي خواهيد دانش آموزان ياد بگيرند ، محدود کنيد. مربيان همچنين موافقند که اغلب بايد برنامه درس خود را در طول کلاس بسته به نياز دانش آموزان تنظيم کنند. ليست اهداف يادگيري اولويت بندي شده به شما کمک مي کند تا در محل تصميم گيري کرده و برنامه درس خود را در صورت نياز تنظيم کنيد. داشتن نمونه هاي اضافي يا فعاليت هاي جايگزين نيز به شما امکان مي دهد انعطاف پذير باشيد. يک جدول زماني واقع بينانه انعطاف پذيري و آمادگي شما را براي سازگاري با محيط خاص کلاس نشان مي دهد. در اينجا چند استراتژي براي ايجاد يک جدول زماني واقعي وجود دارد:

برآورد کنيد که هر يک از فعاليتها چقدر زمان مي برد ، سپس براي هر کدام زمان اضافي برنامه ريزي کنيد

وقتي برنامه درس خود را آماده مي کنيد ، در کنار هر فعاليت نشان دهيد که چقدر زمان انتظار داريد طول بکشد

چند دقيقه در پايان کلاس براي پاسخ به سوالات باقي مانده و جمع بندي نکات کليدي برنامه ريزي کنيد

در صورت باقي ماندن زمان ، يک فعاليت اضافي سوالاتي بحث کنيد

انعطاف پذير باشيد - آماده باشيد تا برنامه درس خود را با نيازهاي دانش آموزان تنظيم کنيد و بر آنچه که به نظر مي رسد سودمندتر است تمرکز کنيد تا به برنامه اصلي خود پايبند نباشيد

ارائه طرح درس

آگاه ساختن دانش آموزان از آنچه مي خواهند ياد بگيرند و در کلاس انجام دهند به آنها کمک مي کند تا بيشتر درگير شوند و در مسير خود قرار گيرند. شما مي توانيد طرح درس خود را با نوشتن يک دستور کار مختصر روي صفحه يا گفتن صريح به دانش آموزان در درس يادگيري و انجام آنها در کلاس بيان کنيد. مي توانيد اهداف يادگيري کلاس را روي تخته يا جزوه تشريح کنيد. ارائه يک سازماندهي معني دار از زمان کلاس مي تواند به دانش آموزان کمک کند تا نه تنها بهتر به خاطر بياورند ، بلکه مطالب شما را نيز دنبال کرده و منطق فعاليتهاي درون کلاس را درک کنند. داشتن يک دستور کار به وضوح قابل مشاهده (به عنوان مثال ، روي صفحه) نيز به شما و دانش آموزان کمک مي کند تا در مسير خود قرار بگيريد.

تأمل در برنامه درس خود

ممکن است يک برنامه درسي به دليل تعدادي از شرايط غير ضروري آنطور که انتظار داشتيد کار نکند. نبايد نااميد شويد - حتي براي باتجربه ترين معلمان نيز اتفاق مي افتد! پس از هر کلاس چند دقيقه وقت بگذاريد تا در مورد آنچه خوب و چرا کار کرد و آنچه مي توانستيد متفاوت انجام دهيد فکر کنيد. شناسايي سازماندهي موفق و کمتر موفق زمان و فعاليت هاي کلاس ، سازگاري با شرايط احتمالي کلاس را آسان تر مي کند. براي بازخورد بيشتر در مورد برنامه ريزي و مديريت زمان کلاس ، مي توانيد از منابع زير استفاده کنيد: بازخورد دانش آموزان ، مشاهده همتايان ، مشاهده نوار ويدئويي از تدريس خود و مشورت با يکي از کارکنان در CRLT (همچنين به بهبود آموزش خود مراجعه کنيد: به دست آوردن بازخورد.

نتيجه

براي اينکه موثر باشد ، برنامه درس نبايد يک سند جامع باشد که تک تک سناريوهاي ممکن کلاس درس را توصيف کند. همچنين نبايد پاسخ يا سوال تک تک دانش آموزان را پيش بيني کند. در عوض ، بايد کلي از اهداف تدريس شما ، يعني اهداف يادگيري را به شما ارائه دهد

منبع مطلب: https://cutt.ly/3RTVPQh

بازدید : 32
شنبه 15 آبان 1400 زمان : 22:19

داستان شروع برنامه نويسي PHP من

اول پست بگم که من اصلا اصلا قصد ندارم در اين پست وارد بحث هاي فني و تخصصي زيادي بشم . ميخام از تجربياتم از زبان برنامه نويسي پي اچ پي بگم .

از اون موقع ها که يه خط کدنويسي پي اچ پي بلد نبودم و در حسرت آموزش پي اچ پي تا اون موقع که سعي کردم يک سي ام اس کامل با پي اچ پي بنويسم ولي پروژم به جايي نرسيد

و در نهايت الان که يه متخصص پي اچ پي هستم و حدود هفت هشت سالي ميشه که بصورت کامل با PHP کار ميکنم .

مشکلات يادگيري پي اچ پي (‌PHP)

يکي از دلايل اصلي که باعث ميشد من در ابتداي يادگيري زبان برنامه نويسي پي اچ پي مدت زمان خيلي زيادي را صرف يادگيري بخش هاي مختلف اين زبان بکنم اين بود که معتقد بودم فقط و فقط بايد مستندات پي اچ پي را بخونم

در حاليکه اين اشتباه بود شايد از هرکسي بپرسيد بهترين منبع آموزشي پي اچ پي يا زبان هاي برنامه نويسي ديگر چيه ؟‌ ميگن بريد مستندات اصلي سايتش را بخوانيد .

منم همينطوري مشورت گرفته بودم و همينطوري فکر ميکردم ولي مستندات اونم براي يه فردي که زبانش انگليسي نيست و دست و پا شکسته انگليسي را بلده اصلا خوب نيست .

اين فقط براي پي اچ پي نيست من دست رو هر زبان برنامه نويسي که گذاشتم و طبق مستنداتش جلو رفتم خيلي از وقتم هدر رفت و زمان زيادي براي يادگيري مفاهيم نوشته شده در مستندات آن طي کردم

تنها راه چاره براي مقابله با اين مشکل ، نخواندن و نديدن مستندات اصلي يک زبان برنامه نويسي مثل پي اچ پي هست ( در صورتي که ناچار هستيد و هيچ منبع آموزشي ديگري نداريد حتما از مستندات اصلي استفاده کنيد بحث ما چيز ديگه اي هست )

مشکلات ديگه که در يادگيري با پي اچ پي ممکنه بوجود بياد همون مشکلي است که در يادگيري زبان هاي برنامه نويسي جديد ممکنه ديده باشيد

سينتکس و قواعد دستوري تک تک کلاس ها و ...

همه ي اينها را بايد ياد بگيريد ... اين بزرگترين چالش پيش روي شماست .

1_y721.jpg

دلايل موثر بر يادگيري پي اچ پي ( PHP )

اگه راز موفقيت من در زبان برنامه نويسي پي اچ پي را بپرسيد فقط و فقط تمرين زياد هست با تمرين زياد هر سري نکات آموزنده ي جديدي از زبان برنامه نويسي پي اچ پي ياد ميگيريد .

و دليل ديگري که باعث شد پي اچ پي را خوب ياد بگيرم شرکت در انجمن هاي برنامه نويسي مثل stackoverflow و ديدن و استفاده کردن کدهاي اماده ي PHP در گيتهاب بوده است .

و سومين دليل که باعث شد پي اچ پي را خوب ياد بگيرم منابع آموزشي خوب فارسي بود . من يادم مياد قبلا حدود سال 1391 يک دي وي دي آموزش پي اچ پي از اينترنت سفارش دادم و بعد از مدت ها دستم رسيد

خلاصه اون دي وي دي خالي بود و عملا چيزي بهم نرسيد اين خودش يک ضربه ي بدي بود تا کلا از برنامه نويسي پي اچ پي زده بشم حداقل براي مدت کمي .

اون موقع ها يعني تقريبا اواخر دهه ي هشتادي شمسي و اوايل دهه ي نود شمسي آموزش خوب و با کيفيت فارسي براي برنامه نويسي PHP وجود نداشت .

بعد کم کم دوره هاي آموزشي مجازي و آنلاين و ... برگزار شد و همه جا پرشد از آموزش هاي برنامه نويسي پي اچ پي ....

البته يکي از دوره هاي آموزشي که خيلي من رو کمک کرد دوره ي پي اچ پي استاد نيک زاد بود که قبلا نميدونم دقيقا کدوم سايت بود ولي الان يک دوره جديد برگزار کردن ميتونيد تهيه کنيد شديدا پيشنهاد ميکنم استفاد کنيد ازش

دوره ي آموزش کامل پي اچ پي استاد نيک زاد

کاربرد هاي زبان برنامه نويسي پي اچ پي ( php )

شايد بعنوان شخصي که برنامه نويسي پي اچ پي انجام ميدهيد يا فردي که اصلا پي اچ پي بلد نيست و تازه ميخاد شروع بکنه ، سوال اصلي اين باشه که اصلا کاربرد هاي زبان برنامه نويسي پي اچ پي چيه ؟

بعد از يادگيري قراره چيکار کنيم يا اصلا اين زبان برنامه نويسي به چه دردي ميخوره ؟‌

پي اچ پي يک زبان برنامه نويسي سمت سرور است که با هدف طراحي و ساخت وب سايت هاي مختلف ايجاد شده است و در اين راه هم کاملا موفق عمل کرده است

هر چند ممکن است زبان برنامه نويسي پي اچ پي ،‌ بجز برنامه نويسي سمت سرور براي ساخت وب سايت ها ، کاربردهاي ديگري هم داشته باشد ولي اصولا براي انجام کارهاي غير از برنامه نويسي وب سمت سرور پيشنهاد نميشود .

پس پي اچ پي زبان برنامه نويسي سمت سرور براي ساخت و پياده سازي انواع پروژه هاست .

  • با پي اچ پي ميتوانيد انواع فروشگاه هاي اينترنتي را تاسيس کنيد
  • با پي اچ پي ميتوانيد سيستم مديريت محتوا اينترنتي بنويسيد
  • با پي اچ پي ميتوانيد انواع پورتال هاي انلاين را برنامه نويسي کنيد
  • با پي اچ پي ميتوانيد انجمن هاي اينترنتي بنويسيد
  • با پي اچ پي ميتوانيد سايت جامعه مجازي مثل اينستاگرام و فيسبوک و ... بسازيد
  • با پي اچ پي ميتونيد سايت خبري درست کنيد
  • تقريبا هر چي که در بستر وب وجود داره با پي اچ پي قابل پياده سازي هست .

محبوبيت زبان برنامه نويسي پي اچ پي در جهان

شايد براتون جالب باشه که بيش از 80? از سرويس هاي دنيا که در بستر وب خدمات ارائه ميکنند با زبان برنامه نويسي پي اچ پي اجرا شده اند و اين نشان از محبوبيت عالي و فراوان اين زبان داره .

طبق تصويري که در زير مشاهده ميکنيد و از سايت wappalyzer برداشته شده است 81 درصد از وب سايت هاي جهان با پي اچ پي ران ميشن

براي مشاهده ي اين آمار اينجا کليک کنيد .

سيستم هاي آماده که با PHP نوشته شده اند

در ادامه سيستم هايي را معرفي ميکنم که شايد شما روزانه از انها استفاده کرديد ولي هنوز نميدانيد که هسته ي انها با پي اچ پي هست و اگر پي اچ پي نبود الان آن سيستم ها هم وجود نداشت که بعنوان ابزاري استفاده کنيد .

پي اچ پي هزاران هزار سيستم آماده از پيش نوشته شده دارد که با چند کليک نصب ميشود و قابل استفاده است در زير چند نمونه از انها را براي شما مثال ميزنم :‌

  1. فروشگاه ساز هاي آماده :‌ مجنتو ، اوپن کارت ،‌ پرستاشاپ ، توماتو کارت و ...
  2. سيستم هاي مديريت محتواي آماده :‌ جوملا ،‌ وردپرس ،‌ دروپال و ...
  3. فريمورک هاي برنامه نويسي :‌ کدايگنايتر ،‌ فريمورک اييي ،‌ لاراول ،‌کيک پي اچ پي و ...
  4. انجمن سازها مثل زنفور ،‌ ويبوليتين و ...

حقوق يک برنامه نويس پي اچ پي چقدر است ؟

حقيقتا براي اين سوال پاسخ درستي وجود نداره من خودم ديدم پي اچ پي کارهاي خيلي عالي با حقوق ماهانه کم راضي هستند و پي اچ پي کارهاي متوسطي ديدم که با يه ايده ي ساده چند صد ميليون تومن درآوردن

و اين کلا بستگي داره به خلاقيت طرف پي اچ پي يک ابزاره ولي حقوق معمول يک پي اچ پي کار در ايران در سال 1398 حداقل 5 ميليون تومان در ماه بايد باشه وگرنه اصلا نميصرفه کسي بره کار کنه

کمي درباره ي شغل خودم و حقوق خودم

براي يک خانم در کشور ايران پيدا کردن شغل خودش عذاب آورده درسته که در اکثر آگهي هاي استخدامي مينويسند ترجيحا خانم ولي حقيقتا وقتي سر حقوق و مزايا ميرسه خانم بدبخت به کمترين راضي ميشه چون ايراني يه فرهنگ بدي که دارن اينه که طرف هر چقدر ضعيف باشه بيشتر ظلم ميکنند .

منم از اين قاعده مستثني نبودم خب کلي ظلم شده و کلي جاها حق رو خوردن کارفرما ها به شيوه هاي مختلفي کار کشيدن ولي وقتي بحث پول وسط اومده جيم شدن

از اين داستانا زياد اتفاق ميوفته ولي الان هر چي هست خداروشکر زندگيم عاليه

بهترين کار رو دارم البته من ده بيست تا شرکت عوض کردم تا حالا خخ با هر کدوم کار کردم به مشکلي خوردم ولي الان بيشتر کارم فريلنسري هست .

پروژه ها را شبانه انجام ميدم و تحويل ميدم کلي پول توشه راحت هستي و دستور هم از کسي نميگيري

شايد بگيد پروژه از کجا ميگيري‌؟‌ اين ديگه بستگي داره به خودتون اين ديگه يه چيزي هست که در وجود هر شخص در هر کسب و کار لازمه که چطور بره دنبال پول !!

در نهايت پي اچ پي يک زبان قدرتمنده و بعضي ها شايعه درست کرده بودن پي اچ پي در حال مرگه ولي با انتشار نسخه هاي جديد و بروزرساني هاي جديد براي سيستم هاي پي اچ پي اين زبان هر روز رشد ميکنه و آينده داره


بازدید : 5
دوشنبه 10 آبان 1400 زمان : 21:10

به گزارش خبرگزاري موج، براي داشتن يک زندگي مرفه و پر آسايش، مؤلفه‌هاي بسياري اثرگذار هستند که يکي از آنها، داشتن يک خودرو شخصي است. داشتن خودرو شخصي يکي از مواردي است که مي‌تواند کيفيت و رفاه زندگي اشخاص را افزايش دهد. افراد براي رفت و آمد سريع‌تر درون شهري و برون شهري، به يک خودرو نياز دارند. وضعيت اقتصادي، تورم و گراني شديد باعث شده است برخي از مردم توانايي خريد يکباره خودرو را از دست بدهند. اين واقعيت جامعه است که بسياري از افراد نمي‌توانند مبلغ مورد نياز براي خريد يک خودرو را به يک باره پرداخت کنند. در چنين شرايطي، مراجعه به مراکزي که به امر فروش اقساطي خودرو مي‌پردازند مي‌تواند انتخاب بسيار خوب و کمک کننده‌اي باشد. اما بابد دانست که در هر امري، پيدا کردن بهترين شرايط و بهترين مرکز پيش از مراجعه بسيار اهميت دارد، اقدامي که مي‌تواند سبب مزاياي مادي نيز شود. به همين جهت، امروز قرار است به شما يک مرکز فروش اقساطي خودرو معرفي کنيم، مرکز فروشي که به داشتن بهترين شرايط در اين زمينه معروف است. در ادامه با شرايط و ويژگي‌هاي شرکت فعال و موفق سايا خودرو در امر فروش اقساطي خودرو آشنا خواهيد شد.

f1_ygns.jpg

اقساط کم با هزينه مناسب

اگر سري به شرکت‌هاي فعال در زمينه فروش اقساطي خودرو بزنيد متوجه خواهيد شد که حداقل مبلغي که براي پرداخت قسط در نظر مي‌گيرند نيز باز مبلغ قابل توجهي است که بسياري از افراد توانايي پرداخت آن را ندارند. بسياري به دليل بالا بودن قيمت قسط‌ها نيز قيد خريد اقساطي خودرو را نيز به کل مي‌زنند و مجبور مي‌شوند براي هميشه بي وسيله باقي بمانند. در ميان بازار چنين شرکت‌هايي، شرکت‌هايي نظير سايا خودرو نيز وجود دارند که حداقل‌هايي نزديک‌تر به حداکثرهاي جامعه را در نظر مي‌گيرند تا افراد با بودجه کم نيز بتوانند به خودرو مورد علاقه‌شان برسند. مراعات جيب مشتريان را کردن، از ويژگي‌هاي جالب توجه سايا خودرو است که در مورد همه محصولات اين شرکت صدق مي‌کند و فروش اقساطي پژو پارس دوگانه و ساير محصولات اين شرکت تحت آن، باعث شده است بسياري به آرزوي خود در مورد خريد خودرو شخصي برسند.

انعطاف‌پذيري در امر پرداخت

همان طور که گفته شد در سايا خودرو اقساط مناسبي را براي خودروها در نظر مي‌گيرد اما از آن بهتر اين است که، همين اقساط کم مقدار نيز مي‌توانند با توجه به بودجه و شرايط مشتريان تنظيم شوند در حالي که در ساير مراکز فروش اقساطي خودرو چنين چيزي ممکن نيست. معمولاً در آنجا شما با اقساط از پيش تعيين شده‌اي رو به رو خواهيد شد که غالباً امکان تغيير را هم ندارند و در صورت عدم توانايي پرداخت آنها، بايد قيد خريد خودرو را بزنيد و هيچ ملاحظه‌اي در مورد بودجه و شرايط شما در نظر گرفته نخواهد شد اما در سايا خودرو مي‌توانيد با شرح شرايط و توان پرداختتان، اقساطي مناسب‌تر نظيم کنيد تا در پرداخت دقيق و به موقع آنها به هيچ مشکلي برنخوريد و از اين جهت در آسايش و راحتي باشيد.

دارا بودن مجوزهاي لازم

اين که افرادي به نام کلاهبردار در هر جامعه‌اي وجود دارند مسئله‌اي غيرقابل انکار است. دادگاه‌ها امروزه پر هستند از افرادي که اصطلاحاً مال باخته ناميده مي‌شوند اما برخي از آنها حاصل تلاش و کار کردن در کل مدت زمان زندگي‌شان را به غفلت و سرسري گذشتن از مسائل مهمي نظير محتاط عمل کردن باخته‌اند. يکي از موارد شايع کلاهبرداري، همين مسئله فروش اقساطي خودرو است. افرادي با دست و پا کردن يک شرکت ظاهري، شروع به فروش اقساطي و حتي نقدي خودروهايي مي‌کنند که وجود خارجي ندارند. افراد بسياري با فريب خردن از ظاهر شرکت و فروشندگان به ظاهر مشتري پسند، مبلغ هنگفتي را به عنوان پيش پرداخت به آنها تقديم مي‌کنند و به انتظار خودرويي مي‌نشينند که هيچوقت وجود نداشته است. از انجام چنين اتفاقي مي‌توان از طريق چک کردن مجوزهاي شرکت‌ها جلوگيري کرد. اما بدانيد که شرکت سايا خودرو، يکي از بهترين‌ها در زمينه فروش اقساطي انواع خودرو نظير فروش اقساطي ساينا، داراي تمامي مجوزهاي لازم است تا خيال مشتريان عزيز را از همه جهت راحت کند تا بتوانند بدون نگراني جهت خريد خودرو به آن مراجعه کنند و خودرو مورد نظرشان را ابتدا دريافت کرده و سپس پيش پرداخت لازم را پرداخت نمايند.

تحويل فوري

يکي از نگراني‌هاي شايع در افرادي که قصد مراجعه به مراکز فروش اقساطي خودرو را دارند؛ اين است که از ديگران شنيده‌اند تحويل خودرو اقساطي مدت زمان زيادي طول مي‌کشد که در مواردي درست است. تحويل بلند مدت برخي از مراکز سبب به وجود آمدن اين تفکر شده است و سبب عدم تمايل بسياري نسبت به خريد اقساطي شده است چرا که پرداختن قسط‌هاي چيزي که عملاً آن را نداريد و مدام بايد در انتظار آن باشيد براي همه مسئله‌اي به شدت ناخوشايند است. اما جالب است بدانيد در مراکزي نظير سايا خودرو چنين نيست. تحويل فوري و بدون معطلي، حتي تحويل

يک ساعته نيز در اين مرکز فروش خودرو اقساطي ممکن است و مشتريان مي‌توانند با سرعت هر چه تمام‌تر، خودروشان را تحويل گرفته و در حيني که از آن بيشترين استفاده و لذت مي‌برند اقساط آن را پرداخت کنند.

تنوع بالا

بسياري تصور مي‌کنند امکان خريد اقساطي تنها مختص خودروهاي داخلي و ساده اي است که در خيابان روزانه تعداد بالايي را از آنها مي‌بينيم و تنها مي‌توانند با پرداخت نقدي و يک باره صاحب خودروهاي مدل بالا و خارجي شوند. خبر خوش براي سخت پسنداني که مدل‌هاي بالاتري را براي خريد مد نظر دارند اين است که سايا خودرو امکان خريد اقساطي را براي انواع خودروهاي داخلي و خارجي فراهم کرده است. به عنوان مثال فروش اقساطي چانگان CS35 يکي از شيک‌ترين و پرطرفدارترين خودروهاي چيني موجود در بازار ايران در سايا خودرو صورت مي‌پذيرد. خودرويي که کيفيت بالا و ظاهر جذاب آن بسياري از مشتريان را به سمت خود جذب مي‌کند را مي‌توان از سايا خودرو براي همه مزيت‌هاي آن به راحتي خريد.

سايا خودرو

در مطلبي که خوانديد؛ با مزاياي سايا خودرو به عنوان يکي از بهترين مراکز موجود در حوزه فروش اقساطي خودرو آشنا شديد و احتمالاً مي‌خواهيد بدانيد چگونه مي‌توان به سايا خودرو مراجعه کرد. براي مشاهده خودروها و خريد اقساطي از سايا خودرو مي‌توانيد به سايت آن به نشاني اينترنتي http://www.sayakhodro.com مراجعه کنيد و خودرو مورد علاقه‌تان را با ويژگي‌هاي شگفت انگيزي نظير امکان پرداخت وجه پس از تحويل، پرداخت حداقلِ پيش پرداخت، تنظيم اقساط ? تا ?? ماهه بنا به شرايط و توانايي پرداخت و همچنين بدون نياز به ضامن، به راحتي بخريد.

بازدید : 20
شنبه 8 آبان 1400 زمان : 10:49

به گزارش خبرگزاري موج، براي داشتن يک زندگي مرفه و پر آسايش، مؤلفه‌هاي بسياري اثرگذار هستند که يکي از آنها، داشتن يک خودرو شخصي است. داشتن خودرو شخصي يکي از مواردي است که مي‌تواند کيفيت و رفاه زندگي اشخاص را افزايش دهد. افراد براي رفت و آمد سريع‌تر درون شهري و برون شهري، به يک خودرو نياز دارند. وضعيت اقتصادي، تورم و گراني شديد باعث شده است برخي از مردم توانايي خريد يکباره خودرو را از دست بدهند. اين واقعيت جامعه است که بسياري از افراد نمي‌توانند مبلغ مورد نياز براي خريد يک خودرو را به يک باره پرداخت کنند. در چنين شرايطي، مراجعه به مراکزي که به امر فروش اقساطي خودرو مي‌پردازند مي‌تواند انتخاب بسيار خوب و کمک کننده‌اي باشد. اما بابد دانست که در هر امري، پيدا کردن بهترين شرايط و بهترين مرکز پيش از مراجعه بسيار اهميت دارد، اقدامي که مي‌تواند سبب مزاياي مادي نيز شود. به همين جهت، امروز قرار است به شما يک مرکز فروش اقساطي خودرو معرفي کنيم، مرکز فروشي که به داشتن بهترين شرايط در اين زمينه معروف است. در ادامه با شرايط و ويژگي‌هاي شرکت فعال و موفق سايا خودرو در امر فروش اقساطي خودرو آشنا خواهيد شد.

f1_ygns.jpg

اقساط کم با هزينه مناسب

اگر سري به شرکت‌هاي فعال در زمينه فروش اقساطي خودرو بزنيد متوجه خواهيد شد که حداقل مبلغي که براي پرداخت قسط در نظر مي‌گيرند نيز باز مبلغ قابل توجهي است که بسياري از افراد توانايي پرداخت آن را ندارند. بسياري به دليل بالا بودن قيمت قسط‌ها نيز قيد خريد اقساطي خودرو را نيز به کل مي‌زنند و مجبور مي‌شوند براي هميشه بي وسيله باقي بمانند. در ميان بازار چنين شرکت‌هايي، شرکت‌هايي نظير سايا خودرو نيز وجود دارند که حداقل‌هايي نزديک‌تر به حداکثرهاي جامعه را در نظر مي‌گيرند تا افراد با بودجه کم نيز بتوانند به خودرو مورد علاقه‌شان برسند. مراعات جيب مشتريان را کردن، از ويژگي‌هاي جالب توجه سايا خودرو است که در مورد همه محصولات اين شرکت صدق مي‌کند و فروش اقساطي پژو پارس دوگانه و ساير محصولات اين شرکت تحت آن، باعث شده است بسياري به آرزوي خود در مورد خريد خودرو شخصي برسند.

انعطاف‌پذيري در امر پرداخت

همان طور که گفته شد در سايا خودرو اقساط مناسبي را براي خودروها در نظر مي‌گيرد اما از آن بهتر اين است که، همين اقساط کم مقدار نيز مي‌توانند با توجه به بودجه و شرايط مشتريان تنظيم شوند در حالي که در ساير مراکز فروش اقساطي خودرو چنين چيزي ممکن نيست. معمولاً در آنجا شما با اقساط از پيش تعيين شده‌اي رو به رو خواهيد شد که غالباً امکان تغيير را هم ندارند و در صورت عدم توانايي پرداخت آنها، بايد قيد خريد خودرو را بزنيد و هيچ ملاحظه‌اي در مورد بودجه و شرايط شما در نظر گرفته نخواهد شد اما در سايا خودرو مي‌توانيد با شرح شرايط و توان پرداختتان، اقساطي مناسب‌تر نظيم کنيد تا در پرداخت دقيق و به موقع آنها به هيچ مشکلي برنخوريد و از اين جهت در آسايش و راحتي باشيد.

دارا بودن مجوزهاي لازم

اين که افرادي به نام کلاهبردار در هر جامعه‌اي وجود دارند مسئله‌اي غيرقابل انکار است. دادگاه‌ها امروزه پر هستند از افرادي که اصطلاحاً مال باخته ناميده مي‌شوند اما برخي از آنها حاصل تلاش و کار کردن در کل مدت زمان زندگي‌شان را به غفلت و سرسري گذشتن از مسائل مهمي نظير محتاط عمل کردن باخته‌اند. يکي از موارد شايع کلاهبرداري، همين مسئله فروش اقساطي خودرو است. افرادي با دست و پا کردن يک شرکت ظاهري، شروع به فروش اقساطي و حتي نقدي خودروهايي مي‌کنند که وجود خارجي ندارند. افراد بسياري با فريب خردن از ظاهر شرکت و فروشندگان به ظاهر مشتري پسند، مبلغ هنگفتي را به عنوان پيش پرداخت به آنها تقديم مي‌کنند و به انتظار خودرويي مي‌نشينند که هيچوقت وجود نداشته است. از انجام چنين اتفاقي مي‌توان از طريق چک کردن مجوزهاي شرکت‌ها جلوگيري کرد. اما بدانيد که شرکت سايا خودرو، يکي از بهترين‌ها در زمينه فروش اقساطي انواع خودرو نظير فروش اقساطي ساينا، داراي تمامي مجوزهاي لازم است تا خيال مشتريان عزيز را از همه جهت راحت کند تا بتوانند بدون نگراني جهت خريد خودرو به آن مراجعه کنند و خودرو مورد نظرشان را ابتدا دريافت کرده و سپس پيش پرداخت لازم را پرداخت نمايند.

تحويل فوري

يکي از نگراني‌هاي شايع در افرادي که قصد مراجعه به مراکز فروش اقساطي خودرو را دارند؛ اين است که از ديگران شنيده‌اند تحويل خودرو اقساطي مدت زمان زيادي طول مي‌کشد که در مواردي درست است. تحويل بلند مدت برخي از مراکز سبب به وجود آمدن اين تفکر شده است و سبب عدم تمايل بسياري نسبت به خريد اقساطي شده است چرا که پرداختن قسط‌هاي چيزي که عملاً آن را نداريد و مدام بايد در انتظار آن باشيد براي همه مسئله‌اي به شدت ناخوشايند است. اما جالب است بدانيد در مراکزي نظير سايا خودرو چنين نيست. تحويل فوري و بدون معطلي، حتي تحويل

يک ساعته نيز در اين مرکز فروش خودرو اقساطي ممکن است و مشتريان مي‌توانند با سرعت هر چه تمام‌تر، خودروشان را تحويل گرفته و در حيني که از آن بيشترين استفاده و لذت مي‌برند اقساط آن را پرداخت کنند.

تنوع بالا

بسياري تصور مي‌کنند امکان خريد اقساطي تنها مختص خودروهاي داخلي و ساده اي است که در خيابان روزانه تعداد بالايي را از آنها مي‌بينيم و تنها مي‌توانند با پرداخت نقدي و يک باره صاحب خودروهاي مدل بالا و خارجي شوند. خبر خوش براي سخت پسنداني که مدل‌هاي بالاتري را براي خريد مد نظر دارند اين است که سايا خودرو امکان خريد اقساطي را براي انواع خودروهاي داخلي و خارجي فراهم کرده است. به عنوان مثال فروش اقساطي چانگان CS35 يکي از شيک‌ترين و پرطرفدارترين خودروهاي چيني موجود در بازار ايران در سايا خودرو صورت مي‌پذيرد. خودرويي که کيفيت بالا و ظاهر جذاب آن بسياري از مشتريان را به سمت خود جذب مي‌کند را مي‌توان از سايا خودرو براي همه مزيت‌هاي آن به راحتي خريد.

سايا خودرو

در مطلبي که خوانديد؛ با مزاياي سايا خودرو به عنوان يکي از بهترين مراکز موجود در حوزه فروش اقساطي خودرو آشنا شديد و احتمالاً مي‌خواهيد بدانيد چگونه مي‌توان به سايا خودرو مراجعه کرد. براي مشاهده خودروها و خريد اقساطي از سايا خودرو مي‌توانيد به سايت آن به نشاني اينترنتي http://www.sayakhodro.com مراجعه کنيد و خودرو مورد علاقه‌تان را با ويژگي‌هاي شگفت انگيزي نظير امکان پرداخت وجه پس از تحويل، پرداخت حداقلِ پيش پرداخت، تنظيم اقساط ? تا ?? ماهه بنا به شرايط و توانايي پرداخت و همچنين بدون نياز به ضامن، به راحتي بخريد.

بازدید : 16
پنجشنبه 6 آبان 1400 زمان : 0:08

بررسي ماسکهاي موجود در بازار و عملکرد آنها در مورد کرونا

با شيوع کرونا در اين مدت در هر فروشگاهي ماسک و محلول هاي ضدعفوني کننده و ساير مواردي که مي توان به کمک آن ها خطر ابتلا را کاهش داد به راحتي پيدا مي شوند. اما آيا همه اين محصولات از کيفيت لازم برخوردار هستند و مي توان به آن ها اعتماد کرد؟ قطعا در اين بين ماسک هايي بي کيفيت و يا با ساختاري که براي کرونا فيلتر کنندگي ندارند هم پيدا مي شوند. پس چطور مي توانيم بهترين انتخاب را داشته باشيم. مي دانيم که ماسکها مهم ترين ابزار ما براي کنترل ابتلا هستند. پس در خريد اين وسايل بايد دقت زيادي داشته باشيم. در اين مطلب مي خواهيم به عملکرد برخي از ماسکهايي که در اين مدت معرفي مي شوند بپردازيم. با بررسي ساختاري آن ها خواهيم دانست کداميک ويژگي هاي لازم براي محافظت از ما را دارند و کداميک ندارند.

يکي از ماسکهاي متداول که از همان ابتداي کرونا معرفي شده است سه لايه اي ها هستند. همين ماسکهاي ساده و يکبار مصرفي که پزشکان نيز در حين کارشان از آن ها استفاده مي کنند. ماسک هاي سبکي که از دو لايه اسپان باند و يک لايه ملت بلون ساخته شده اند و علي رغم سادگي شان مي توانند خطر ابتلا به گروه وسيعي از ميکروارگانيسم ها چون کرونا و آنفولانزا را از ما دور کنند. اين ماسک ها به دليل دارا بودن لايه ملت بلوني که کار آن پيش گيري از رد شدن ويروس است مي توانند از وارد شدن ويروس به جريان تنفسي ما پيش گيري کنند. اين ماسک ها گزينه خوبي براي حفاظت در شرايط کرونا هستند. هم ساده و راحت هستند و هم قيمت خوبي دارند. اين ماسک ها را بايد هر بار عوض کرد و از استفاده کردن مجدد ان ها پرهيز کرد. هم چنين اين ماسک ها در برابر خيس شدن و ايجاد رطوبت حساس هستند. پس اگر خيس شدند بايد آن ها را دور بيندازيم و از ماسکي تازه و نو استفاده کنيم.

ماسکهاي ديگري که به تازگي هم معروف شده اند فست ها هستند. ماسکهاي فست که اين روزها به نام ماسک سه بعدي آن ها را مي شناسيم يکي از بهترين انتخاب ها براي حفاظت در برابر ويروس کويد نوزده يا کرونا هستند. اين ماسک ها در برابر سه لايه اي ها که پيش تر معرفي کرديم خاصيت فيلتر کنندگي بالاتري دارند. مي توان گفت احتمال ابتلا به کرونا با اين ماسک ها به صفر مي رسد و قدرت آن ها چندين برابر بيش از سه لايه اي هاي پزشکي است. دليلش هم ملت بلون هاي متعددي است که در آن استفاده شده است. ملت بلون هاي ضخيم و گرماژ بالايي که روي هم قرار گرفته اند و به عنوان لايه وسطي ماسک در آن قرار گرفته اند.

ماسک هاي جالب هم اين روزها براي کودکان طراحي و توليد شده است. اگر اين ماسک ها ساختار اسپان باند و ملت بلوني داشته باشند براي بچه ها گزينه خوبي هستند. براي بچه هاي بالاي دو سال مي توان از اين ماسکها استفاده کرد و زير اين سنين نبايد ماسک بزنند. ماسکهاي بچه گانه در مدل هاي طرح دار و ساده هستند و به دلخواه مي توان آن ها را براي کودکاني که نمي توانند از ماسکهاي بزرگتر ها استفاده کنند خريداري کرد.

اما ماسک هاي پارچه اي اصلا قدرتي در برابر کرونا ندارند. اين ماسک ها گاها با پارچه هاي طرح دار زيبايي هم توليد شده اند و ممکن است براي شما جالب باشند. اما بايد بدانيد که ماسکي که تنها از پارچه باشد اصلا انتخاب خوبي در اين شرايط کرونايي نيست و نبايد از آن استفاده کرد.

ماسکهاي رنگي هم اگر لايه هاي خوبي داشته باشند و همان ساختار اسپان باند و ملت بلون داشته باشند مانعي ندارند و مي توان از آن ها هم در محيط هاي درماني و هم براي مصارف عمومي و پيش گيري از کرونا استفاده کرد. شايعه سمي و غير بهداشتي بودن لايه هاي رنگي اين ماسکها صحت ندارد. اگر اين ماسکها از لايه هاي بهداشتي رنگي و به روش اولتراسونيک پرسي ساخته شده باشند مي توان به راحتي از آن ها استفاده کرد. اگر ماسکهاي رنگي استاندارد نبودند هرگز در بيمارستان ها و جاهاي درماني مورد استفاده قرار نمي گرفتند. در محيط هايي مثل اتاق هاي جراحي گاها از اين ماسکهاي رنگي به خصوص رنگ هاي سبز و آبي استفاده مي شود.

بازدید : 7
دوشنبه 29 شهريور 1400 زمان : 20:50

دوربين مداربسته خانگي

استفاده از دوربين مداربسته يکي از بهترين روش هاي شناسايي و ايجاد امنيت در منازل مسکوني است، به خصوص که اکثر سرقت ها زماني اتفاق مي افتند که منزل خالي است و ساکنين در آن حضور ندارند.
دوربين هاي امنيتي يک جزء کليدي در سيستم هاي امنيتي خانگي بوده و داراي تنوع بسيار بالا و با ويژگي هاي متفاوتي هستند. به دليل وجود اين تنوع ممکن است انتخاب بهترين دوربين مداربسته براي منزل شما کار دشواري باشد. به همين دليل در اين مقاله سعي کرديم تا اطلاعات لازم را براي انتخاب دوربين مداربسته مناسب را در اختيار کاربران قرار دهيم.

چه تعداد دوربين براي منزل مسکوني مناسب است؟

خب اين موضوع تا حد زيادي به وسعت منزل يا ساختمان مسکوني بستگي دارد. اما به صورت کلي فارغ از شکل و متراژ ساختمان مکان هايي در ساختمان وجود دارند که نيازمند نصب دوربين مداربسته هستند که در ادامه به آنها اشاره مي کنيم:
درب هاي ورودي ساختمان: درب هاي ورود و خروج اولين و مهمترين نقطه در ساختمان است که بايد توسط دوربين هاي مداربسته پوشش داده شوند. از اين طريق مي توانيد بر ورود و خروج افراد کنترل و نظارت داشته و افراد تازه وارد يا غريبه را شناسايي نماييد. توصيه مي گردد از دوربين هاي مداربسته با کيفيت تصوير بالاتري براي اين نقاط استفاده کنيد.
پارکينگ: يکي از نقاط حساس و مهم در ساختمان پارکينگ ها هستند زيرا دسترسي به آنها آسان بوده و اغلب قسمت انباري نيز در آنها واقع شده اند. اين قسمت نيز بايد توسط دوربين ها پوشش داده شوند.


حياط: حياط يک محيط روباز است و داراي ديد باز است. دسترسي به آن از طريق ديوار ها نيز وجود دارد پس بهتر است در اين مکان نيز حداقل يک دوربين نصب نمود.
پشت بام: پشت بام به دليل رفت و آمد کم و خلوت بودن ممکن است ناامن باشد و سارقين از طريق آن بخواهند وارد ساختمان گردند. بنابراين توصيه مي گردد براي پشت بام يا ورودي آن حداقل يک دوربين در نظر بگيريد.
انباري ها: اگر در داخل انباري خود اشيا و وسائل گران قيمتي داريد مي توانيد دوربين هاي پارکينگ را به نحوي نصب کنيد که درب ورودي انباري ها را نيز پوشش دهد. يا در صورت حساسيت بالا مي توانيد به صورت جداگانه براي آنها دوربين نصب کنيد.
محوطه بيروني ساختمان: محوطه بيروني ساختمان زماني اهميت مي يابد که ساکنين ساختمان اتومبيل هاي خود را در آن پارک کنند که براي افزايش امنيت آنها بهتر است از حداقل دو عدد دوربين استفاده کرد.

دوربين مداربسته مناسب براي فضاي داخلي منزل

نصب دوربين مداربسته در داخل منزل مسئله اي است که بايد از چندين منظر مورد بررسي قرار گيرد. يک اينکه براي نصب دروبين داخل منزل نياز به مجوز درايد و نصب آن به صورت مخفي ممکن است پيگرد قانوني داشته باشد . بر فرض دريافت مجوزهاي لازم بايد با توجه به ويژگي ها و حساسيت هاي موجود و نظر کارشناس مربوطه پس از بازديد براي منزل خود تصميم به نصب دوربين با تعداد مشخص بگيريد.

از چه برند دوربين مداربسته اي براي منازل مسکوني استفاده کنيم؟

برند هاي مختلفي در بازار وجود دارند اما به صورت کلي بهتر است براي منازل مسکوني از برندهاي معتبر با قيمت متوسط استفاده گردد. همچنين برندهايي همچون ويژن (Hikvision)،داهوآ (Dahua) و يوني ويو (Uniview) براي نصب در منازل مناسب هستند.

  1. بهترين دوربين مداربسته
  2. دوربين مداربسته چيست؟
  3. تجهيزات دوربين مداربسته
  4. انواع دوربين مدار بسته

بازدید : 17
شنبه 20 شهريور 1400 زمان : 20:28

همان طور كه مي دانيد؛ کار کردن اغلب وسايل مکانيکي مثل آسانسور، با لرزش و يا توليد صدا همراه است و در نتيجه گاهي اوقات اين صداها باعث آزار و اذيت کردن افراد مي شود. صدا دادن آسانسور؛ در بعضي مواقع امکان دارد بسيار خطرناک باشد و به افراد هشدار دهد. از اين رو قبل از هر چيزي بايد به دنبال دليل صدا باشيد و سعي کنيد اگر ايرادي داشت؛ آن را بر طرف کنيد. در ادامه اين مقاله بلاگ با کمک آسانسور مانا بيشتر با دليل صدا دادن آسانسور آشنا مي شويد.

نازک بودن اندازه ديوار

امروزه به علل مختلفي در صنعت ساختمان سازي؛ ضخامت ديوارها را کمتر از حد معمول درست مي کنند و همين باعث صدا دادن آسانسور مي شود. از اين رو مي توان گفت كه جاي نگراني وجود ندارد و نيازي به تعمير آسانسور نيست.

آلوده بودن کفشک هاي آسانسور https://asansormana.com/

کفشک آسانسور وسيله اي است كه باعث مي شود کادر وزنه بر روي ريل و کابين آسانسور راحت تر حرکت کنند. به همين دليل مي توان گفت كه کفشک در حرکت آسانسور نقش بسيار مهمي را ايفا مي کند و اگر کثيف باشد؛ باعث صدا دادن آسانسور مي شود. پس از اين كه مطمئن شديد صداي آزار دهنده از کفشک است؛ بايد براي تميز کردن آن ها اقدامات لازم را انجام دهيد تا آسانسور روان تر حرکت کند و ديگر صدايي ايجاد نشود.

هنگام سرعت گرفتن آسانسور

گاهي اوقات بر اثر سرعت گرفتن؛ صداهايي از آسانسور بلند مي شود اما قبل از پيگيري براي تعمير آسانسور بايد درباره مدل سرعت گيري آن اطلاعات و آگاهي هاي لازم را به دست آوريد. در اين مورد هم امکان دارد صدا به دليل عدم تنظيم ترمز باشد كه اين صدا بيشتر در حين ايستادن آسانسور رخ مي دهد.

خشک شدن ريل هاي آسانسور

ريل آسانسور براي هدايت کابين آسانسور و کادر وزنه در چاه آسانسور نصب مي شود. اين ريل علاوه بر هدايت کابين آسانسور و کادر وزنه؛ وظيفه دارد تعادل را بين اجزا ايجاد کند و باعث پيشگيري از هر گونه لرزش و صدا دادن آسانسور شود. ريل آسانسور براي اين كه بتواند به نرمي و به صورت روان در چاه آسانسور حرکت کند؛ نياز به روغن کاري دارد و بايد هر چند وقت يک بار آن را انجام دهيد.

تعميرکاري كه هر ماه براي بازرسي از آسانسور شما مي آيد؛ بايد هر دفعه از پر بودن روغن دان ها اطمينان لازم را حاصل نمايند. زيرا اگر آسانسور شما به طور مرتب و به صورت ماهيانه سرويس نشود؛ خرابي در آن به وجود مي آيد و در نتيجه باعث زياد شدن صدا و تعمير آسانسور خواهد شد.

به گفته کارشناسان بهترين مرکز تعمير آسانسور اگر هيچ کدام از علل بالا باعث کم شدن صدا در آسانسور تان نشده است؛ بايد با به کارگيري کف گردها، الکترو موتورهاي کم صدا، درام ترمز، بالانس خوب روتور، بالانس ديناميکي کوپلينگ، و… مشکل صداي آن را برطرف کنيد. معمولا بيشتر صدا هاي ايجاد شده از آسانسور را مي توان با سرويس کردن از بين برد و اگر به طور مرتب مورد بررسي قرار بگيرند، کمتر با بعضي مشکلات و صدا دادن آسانسور روبروآ خواهند شد.

علل از کار افتادن آسانسور

سيستم آسانسور يک سيستم الکتريکي مکانيکي است كه از قطعات ريز و درشت بسياري تشکيل شده است. اختلال در هر يک از بخش هاي حياتي آسانسور مثل موتور آسانسور يا تابلو فرمان آسانسور منجر به از کار افتادن آسانسور و از دسترس خارج شدن سرويس دهي آن مي شود. اين اختلال ها ممکن از در بخش الکتريکي آسانسور يا در بخش هاي مکانيکي آن رخ دهد. گاهي عوامل از کار افتادن آسانسور از داخل خود سيستم آسانسور است و گاهي امکان دارد عوامل بيروني همچون قطع شدن برق باعث از کار افتادن آسانسور شود. در اين صفحه شرکت آسانسور مانا قصد دارد مروري بر مهم ترين علل از کار افتادن آسانسور بيندازد و حوادث احتمالي از کار افتادن آسانسور را بررسي کند. پس تا انتها با آسانسور مانا https://asansormana.com/ همراه باشيد.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 34
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 16
  • بازدید سال : 33
  • بازدید کلی : 1675
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی